آفتاب

اخوان المسلمین لیبی وزیران خود را از کابینه علی زیدان خارج کرد

اخوان المسلمین لیبی وزیران خود را از کابینه علی زیدان خارج کرد

تهران -ایرنا - حزب اسلامگرای ˈعدالت و سازندگیˈ شاخه سیاسی اخوان المسلمین لیبی روز سه شنبه اعلام کرد که وزیران خود را از کابینه این کشور به ریاست علی زیدان خارج کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خروج وزیران حزب عدالت و توسعه از کابینه علی زیدان در حالی است که این حزب نتوانست در کنگره ملی لیبی دولت را استیضاح کند.

این حزب با صدور بیانیه ای، کنگره ملی لیبی و حامیان دولت را مسئول نابسامانی اوضاع کشور معرفی کرده است.

این در حالی است که حزب عدالت و سازندگی، پنج کرسی از مجموع 32 کرسی کابینه شامل وزارتخانه های نفت، برق، ساختمان، اقتصاد و ورزش را در اختیار داشت.

حدود 100تن از اعضای کنگره ملی لیبی روز سه شنبه در بیانیه ای با اعلام شکست خود در جریان استیضاح دولت علی زیدان، از دولت خواستند تا برای جلوگیری از تشدید بحران در کشور از سمت خود استعفا کند.

آنها اذعان کردند که نتوانسته اند 120 رای مورد نیاز برای سلب اعتماد از نخست وزیر را پس از سه هفته گفتگوهای سیاسی بین گروه های مختلف سیاسی کنگره ، به دست آورند.

این افراد علت اعتراض خود را شکست کامل دولت در پرونده های امنیتی، اصلاحات اداری برای تمرکز زدایی و بندرهای نفتی در شرق کشور دانسته اند که معترضان از چندین ماه پیش آنها را مسدود کرده اند.

در عین حال علی زیدان با تکیه بر حمایت اعضای حزب لیبرال ائتلاف نیروهای ملی سه شنبه بار دیگر اعلام کرد که از سمت خود استعفا نخواهد کرد.

زیدان در اظهاراتی در شبکه خصوصی لیبیایی الاحرار بار دیگر اخوان المسلمین را به دست داشتن در تلاش برای بی ثبات کردن دولت متهم کرد.

**مترجمام**1480** 3404
کد N72732

وبگردی