آفتاب

سخنگوی وزارت خارجه حادثه تروریستی جنوب بیروت را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه حادثه تروریستی جنوب بیروت را محکوم کرد

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی و ضدانسانی در جنوب بیروت گفت: بی تردید اقدام تروریستی گروه های تکفیری و اقدامات مشابه آن در لبنان و منطقه در راستای اهداف رژیم صهیونیستی است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و دیپلماسی وزارت امور خارجه، مرضیه افخم در واکنش به اقدام تروریستی اخیر در لبنان افزود: جمهوری اسلامی ایران حادثه تروریستی و ضد انسانی امروز در بیروت را که به کشته و مجروح شدن جمعی از شهروندان بی گناه این کشور منجر شد، به شدت محکوم می کند و با بازماندگان این حادثه دلخراش اظهار همدردی و برای مجروحان آن شفای عاجل مسالت دارد.

وی ادامه داد: بی تردید اقدام تروریستی گروه های تکفیری و اقدامات مشابه آن در لبنان و منطقه در راستای اهداف رژیم صهیونیستی است که با هدف صدمه زدن به وحدت ملی و ثبات و امنیت لبنان انجام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مردم مقاوم لبنان و رهبران طیف های مختلف این کشور بیش از هر زمان دیگر در قبال فتنه های دشمنان لبنان آگاه هستند و اجازه نا امن سازی این کشور را نخواهند داد.

منابع امنیتی و کارشناسان نظامی لبنان اعلام کردند بمبی که در عملیات تروریستی - انتحاری ظهر امروز در جنوب بیروت منفجر شد ، حاوی ۳۰ کیلوگرم «تی ان تی» بوده که بخشی از آن عمل نکرده است.

جبهه النصره که از گروه های معارض سوری است با انتشار بیانیه ای مسوولیت این انفجار را برعهده گرفت.

سیام**9157**1336
کد N72586

وبگردی