آفتاب
رحمانی‌فضلی در نشست شورای عالی استان ها:

شوراها با حفظ بی طرفی و دوری از جناح بازی منشأ خیر در کشور باشند

شوراها با حفظ بی طرفی و دوری از جناح بازی منشأ خیر در کشور باشند

وزیر کشور گفت: شوراها به عنوان نهاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید تلاش کنند با حفظ بی طرفی کامل و دوری از جناح بازی و فرقه بازی منشأ خیر در کشور باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در اولین نشست شورای عالی استان ها که بعد از ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اهمیتی که قانون اساسی برای شوراها قائل است، گفت: این مساله ایجاب می کند که تلاش خود را برای محورهای تعیین شده در قانون اساسی برای شوراها از جمله نظارت، تهیه طرح و ارائه به مجلس کمک به کارهای عمرانی و... افزایش دهیم.

وی افزود: نقش شوراها ایفا می کند که در یک رابطه تعاملی منسجم مشارکت جدی به صورت مستمر همه تصمیمات، اطلاعات و فعالیت های شورا در سطح خرد و کلان انجام شده و پس از پخته شدن در سطح کلان به بخش های مختلف منتقل شود.

وزیر کشور ادامه داد: شوراها به عنوان نهاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید تلاش کنند با حفظ بی طرفی کامل و دوری از جناح بازی و فرقه بازی و رعایت مصالح نظام منشأ خیر باشند.

رحمانی فضلی گفت: وزارت کشور خود را موظف می داند که تمام هم و غم خود را در اختیار شوراها قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه مجلس در تدوین قوانین در کنار شورا بوده است، افزود: امیدواریم بعد از این هم شوراها از حمایت بی دریغ مجلس و آقای لاریجانی بهره مند باشند و در دوره جدید با انجام فعالیت‌های خوب در راستای سیاست های نظام و مجلس و در قالب قانون نقش خود را به درستی ایفا کنند.

کد N72377

وبگردی