آفتاب

از سرزمین شمالی تا سرزمین کهن

از سرزمین شمالی تا سرزمین کهن

گروه ادب و هنر: شبکه‌های تلویزیون در روزها و شب‌های سرد زمستان هرچه در چنته دارند رو کرده‌اند و از ساعت ۱۶:۳۰تا نخستین دقایق بامداد برای مخاطبان خود برنامه نمایشی دارند؛ از ۴سریال شبکه ۳گرفته تا تازه‌های آی‌فیلم که در قرق سیروس مقدم است و سریال تازه شبکه یک.

سینما و تلویزیون > تلویزیون- گروه ادب و هنر:
شبکه‌های تلویزیون در روزها و شب‌های سرد زمستان هرچه در چنته دارند رو کرده‌اند و از ساعت ۱۶:۳۰تا نخستین دقایق بامداد برای مخاطبان خود برنامه نمایشی دارند؛ از ۴سریال شبکه ۳گرفته تا تازه‌های آی‌فیلم که در قرق سیروس مقدم است و سریال تازه شبکه یک.

 خاطره‌انگیزترین مجموعه در حال پخش هم بی‌تردید «از سرزمین شمالی» است با آن موسیقی متن دوست‌داشتنی و خیال‌انگیز.

تکراری‌های پربیننده آی‌فیلم

به گزارش همشهری، با پایان یافتن 2مجموعه «یادآوری» و «پایتخت» در شبکه آی‌فیلم، کنداکتور پخش این شبکه در اختیار سیروس مقدم و همکارانش قرار گرفته است. «پایتخت 2» ساعت 20:30روی آنتن می‌رود و یک ساعت بعد هم نوبت به پخش سریال پلیسی «دیوار» هر دو به کارگردانی مقدم می‌رسد. پایتخت2 داستان نقی معمولی و ارسطو عامل را در زادگاه‌شان به تصویر می‌کشد و ماجرای اصلی آن حمل یک گنبد و گلدسته از شمال ایران به جزیره‌ای در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس است. محسن تنابنده، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، ریما رامین‌فر، سارا و نیکا فرقانی اصل و لیندا کیانی بازیگران اصلی این مجموعه هستند که نوروز 92از شبکه یک پخش و بارها از شبکه‌های دیگر تکرار شد.

مجموعه تلویزیونی دیوار هم که از یکی‌دو روز پیش جایگزین یادآوری حجت قاسم‌زاده اصل شده، داستانی پلیسی خانوادگی دارد و به روایتی بیست‌ویکمین سریال کارنامه مقدم بشمار می‌رود. داستان دیوار درباره یک مجرم سابقه‌دار به نام جمیل است که پس از 15سال از زندان بیرون می‌آید و می‌خواهد از مسبب اصلی گرفتارشدن خود انتقام بگیرد اما آن شخص کسی نیست جز یونس همسر خواهر جمیل. علاقه امیرحسین پسر یونس به خورشید دختر جمیل گره‌ای به‌کار این دو می‌اندازد که... آتیلا پسیانی، مهدی سلطانی، فریبا کوثری، تینا آخوندتبار و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی این مجموعه 10قسمتی هستند که برخی صحنه‌های تعقیب و گریز آن تماشایی است.

پروانه به‌جای مثل آباد

همین امروز و فردا هم مجموعه تلویزیونی «پروانه» جایگزین سریال قدیمی «مثل‌آباد» می‌شود و در 18قسمت هر روز ساعت 19:30روی آنتن می‌رود. جلیل سامان که این روزها به‌خاطر درخشش سریال «ارمغان تاریکی» خود حسابی سر زبان‌ها افتاده، در پروانه هم برشی از تاریخ معاصر را انتخاب کرده و ماجرای انحراف برخی اعضای سازمان منافقین در دهه50 را به تصویر کشیده است. در بخش‌هایی از این سریال صدای خوانندگان مطرح سال‌های قبل از انقلاب هم به گوش می‌رسد. حامد کمیلی، نیما رئیسی، مهدی سلوکی، قطب‌الدین صادقی، شهرام عبدلی، سپیده خداوردی، سارا بهرامی، الهام چرخنده و... در پروانه بازی کرده‌اند.

تازه‌ها و ویژه‌های شبکه 3

غیر از ارمغان تاریکی که همزمان با شبکه آی‌فیلم از شبکه 3هم پخش می‌شود، این شبکه را باید رقیب جدی تماشا و آی‌فیلم از نظر پخش سریال دانست. سریال برگزیده جشنواره جام جم شنبه تا چهارشنبه ساعت 19:45روی آنتن می‌رود، سریال شبانه «آوای باران» دارد به روزهای پایانی پخش نزدیک می‌شود و «ستایش» و «سرزمین کهن» هم داغ‌ترین پروژه‌های شبکه 3هستند؛ اولی جمعه‌ها ساعت 20:45پخش می‌شود و نخستین قسمت سریال کمال تبریزی پنجشنبه همین هفته ساعت 22:25روی آنتن می‌رود. سرزمین کهن را باید یکی از پربازیگرترین مجموعه‌های سال‌های اخیر دانست که تیزرهای آن نشان می‌دهد با پروژه‌ای متفاوت مواجه خواهیم بود.

عصر پاییزی در شب‌های زمستان

شبکه یک هم برای این شب‌های سرد یک سریال طنز درنظر گرفته است به نام «عصر پاییزی» به کارگردانی اصغر نعیمی که در 50قسمت روی آنتن خواهد رفت. نسرین مقانلو، علی عمرانی، کورش تهامی، مهتاج نجومی، بهنوش بختیاری، سپیده خداوردی، علیرضا خمسه، امیرحسین صدیق، علی سلیمانی، سینا رازانی، ‌رؤیا میرعلمی، شهرزاد عبدالمجید و سعید پیردوست بازیگران اصلی این مجموعه هستند که سرپرست گروه نویسندگان آن علی میرمیرانی بوده است. در عصر پاییزی مردی به نام عطا 30سال بعد از مرگ همسرش دوباره ازدواج می‌کند و همسر جدیدش مهشید را در منزل مادرزن سابقش اسکان می‌دهد. در پی این اتفاق، پسر جوان عطا کارش را بر اثر یک سوءتفاهم عجیب از دست می‌دهد... . این سریال هر روز ساعت 22:15پخش می‌شود.

آن موسیقی خاطره‌انگیز

هنوز هم خیلی‌ها موسیقی متن سریال ژاپنی از سرزمین شمالی را روی گوشی‌های همراه‌شان دارند؛ مجموعه‌ای که در اواخر دهه 60و اوایل دهه 70روی آنتن شبکه یک رفت و پیگیری ماجراهای زندگی جان و هوتارو و پدرشان گورو را به بخشی از زندگی هفتگی مخاطبان جدی ایرانی‌های علاقه‌مند تبدیل کرد. زمستان‌های سرد و پربرف جزیره شمای هوکایدو، مرگ غمبار مادر جان و هوتارو و تلاش‌های گورو برای نگه داشتن زندگی خانوادگی در هر قسمت یک ماجرای تازه رقم می‌زد و موسیقی ماساشی سادا بر کشش بیشتر سریال می‌افزود. از سرزمین شمالی که در خود ژاپن هم سریالی پربیننده بود، این روزها پس از حدود 2دهه از شبکه تماشا پخش می‌شود و خاطره‌بازها را می‌برد به سال‌های دور.

کد N72331

وبگردی