آفتاب

اعزام تیم های فوتبال کره شمالی به بازیهای آسیایی/ اذعان شهروند آمریکایی به اشتباهاتش در پیونگ یانگ

اعزام تیم های فوتبال کره شمالی به بازیهای آسیایی/ اذعان شهروند آمریکایی به اشتباهاتش در پیونگ یانگ

اعزام تیم های فوتبال کره شمالی به بازیهای آسیایی، ادامه دخالت های آمریکا در شبه جزیره کره و اذعان آمریکایی بازداشت شده در پیونگ یانگ به اشتباهات خود از جمله خبرهای مرتبط با تحولات شبه جزیره کره است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی کره شمالی از اعزام تیم های فوتبال زنان و مردان این کشور به بازیهای آسیایی با هدف کاهش تنش‌ ها در شبه جزیره کره خبر داد که قرار است در روزهای 19 سپتامبر تا چهار اکتبر در شهر "اینچئون" در غرب سئول برگزار شود.

به نوشته یونهاپ، "ویلیام برنز" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با "کیم کیو هیون" وزیر خارجه کره جنوبی در سئول در ادامه دخالت های خود در امور شبه جزیره کره اعلام کرد که پیشرفت‌ های اخیر پیونگ یانگ و اقدامات احتمالی تحریک‌ آمیز این کشور، کاخ سفید و سئول را نگران کرده و واشنگتن همچنان خود را متعهد به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ ای کره‌شمالی و حمایت از سیاست های پارک گئون های رئیس‌جمهوری کره جنوبی در قبال پیونگ‌ یانگ می داند.

گلوبال تایمز نیز گزارش داد که کنت بائه شهروند کره ای- آمریکایی که حدود 15 ماه پیش در مرز چین و روسیه بازداشت و زندانی شد، با اذعان به اشتباهات خود در پیونگ یانگ به رفتار انسان دوستانه کره شمالی و تماس با خانواده اش اشاره کرد و تقاضای بخشش کرد.

به نوشته آسوشیتد پرس، بائه ششمین تبعه آمریکایی است که از سال 2009 تاکنون بازداشت شده و به اتهام ارتکاب جنایت علیه دولت به 15 سال حبس محکوم شده است. دیگر افراد دستگیر شده در نهایت اخراج یا آزاد شدند.

با وجود آنکه برخی از رسانه ها از احتمال محکومیت کنت بائه به اعدام خبر داده اند، وزارت خارجه آمریکا هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز از آمادگی آمریکا برای اعزام نماینده ای به کره شمالی با هدف بازگرداندن کنت بائه خبر داد که در مقابل خبرنگاران خود را گناهکار معرفی کرده بود.

کد N72301

وبگردی