آفتاب
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایلنا:

توافق ژنو به قدرتمندتر شدن ایران کمک می‌کند

توافق ژنو به قدرتمندتر شدن ایران کمک می‌کند

خوشبختانه با اجرای توافق ژنو، بیشترین موانع پیشروی نظام در حال آب شدن است و از این پس، نظام مقدس جمهوری اسلامی بهتر می‌تواند در نظام بین‌المللی قدرت‌نمایی کرده و به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بپردازد/ این توافق توانست به منزوی شدن اسرائیل و اثبات حق هسته‌ای ایران بیش از پیش کمک کند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: با توافق ژنو و اجرایی شدن آن، بیشترین موانع پیشروی نظام در حال آب شدن است و به قدرتمندتر شدن ایران کمک می‌کند.

حجت‌السلام والمسلمین سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص توافقنامه ژنو و اجرایی شدن گام اول این توافق گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از سفر آقای روحانی به نیویورک و حضورشان در سازمان ملل متحد و دیدار با سران کشورها و سپس بعد از حضور در مذاکرات ژنو توانست پیام خویش را مبنی بر تفاهم، تعامل و دوستی با مردم جهان و کشورها بر اساس موازین بین‌المللی، بیان کند.

وی ادامه داد: در طی مذاکرات ژنو تمامی کارشناسان، صاحب‌نظران و دیپلمات‌ها متوجه شدند که ایران قصدی مبنی بر تخاصم و تقابل را ندارد و نمی‌خواهد بر خلاف موازین بین‌المللی رفتار کند و جمهوری اسلامی ایران نشان داد که می‌خواهد اعتمادسازی کرده و دست دوستی خویش را به سمت کشورها دراز کند.

این نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه ایران توانست بهانه‌های غرب را منتفی کند، خاطرنشان کرد: با توافقی که در ژنو صورت گرفت مردم دنیا متوجه شدند که ایراداتی که غرب و در راس آنها آمریکا و اسرائیل از برنامه هسته‌ای ایران در طی این سال‌ها می‌گرفتند بهانه‌ای بیش نبوده است و اتهاماتی که آنها به ما وارد می‌کردند دروغ بوده است.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره به عصبانیت اسرائیل از توافقنامه ژنو اظهار داشت: پس از امضای این توافقنامه، اسرائیل به شدت عصبانی و دیوانه شد به طوری كه نخست وزیر این رژیم اشغالگر این توافق را بزرگترین دستاورد ایران در طی قرن نامید و از طرفی این توافق توانست به منزوی شدن اسرائیل و اثبات حق هسته‌ای ایران بیش از پیش کمک کند.

اکرمی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه با این توافق و اجرایی شدن آن، بیشترین موانع پیشروی نظام در حال آب شدن است و از این پس، نظام مقدس جمهوری اسلامی بهتر می‌تواند در نظام بین‌المللی قدرت‌نمایی کرده و از سویی، به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کمک نموده و در مجموع به قدرتمندتر شدن ایران کمک می‌کند.

کد N72156

وبگردی