آفتاب

هیات هماهنگی ملی سوریه در مذاکرات ژنو شرکت نمی کند

هیات هماهنگی ملی سوریه در مذاکرات ژنو شرکت نمی کند

تهران- ایرنا- گروه معارض سوری موسوم به ˈهیات هماهنگی ملی برای تغییر دمکراتیکˈ اعلام کرد که با توجه به ضرورت قرار گرفتن مخالفان دولت سوریه تحت لوای گروه ˈائتلاف ملی سوریهˈ برای شرکت در مذاکرات سوئیس، این هیات در مذاکرات یاد شده شرکت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، هیات هماهنگی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ˈاحمد الجرباˈ رییس ائتلاف ملی سوریه در تماس با ˈحسن عبدالعظیمˈ رییس هیات هماهنگی، از وی برای قرار گرفتن در یک تیم واحد به منظور شرکت در مذاکرات ژنو دعوت کرد، اما عبدالعظیم همراهی با ائتلاف ملی را نپذیرفت.

هیات هماهنگی همچنین نبود نشست های تدارکاتی برای مذاکرات سوییس را که فردا (چهارشنبه) آغاز می شود و تصمیم ائتلاف ملی به شرکت در مذاکرات در لحظه آخر، از دیگر ملاحظات خود برای همراه نشدن با ائتلاف اعلام کرد.

این گروه معارض تاکید کرد که افزون بر این، شرایط برای برگزاری مذاکرات ژنو 2 مناسب نیست و این مذاکرات تا فراهم شدن شرایط مقتضی باید به تعویق می افتاد.

ˈشورای ملی سوریهˈ نیز که جناح اصلی در ائتلاف خارج نشین معارضین سوری است، اعلام کرده است که در اعتراض به تصمیم ائتلاف ملی به مذاکره با دولت سوریه، از این ائتلاف کناره گیری می کند.

مترجمام**2017**1446
کد N72015

وبگردی