آفتاب

آغاز ثبت‌نام درس‌گفتارهای زمستانه موسسه روزگار نو

آغاز ثبت‌نام درس‌گفتارهای زمستانه موسسه روزگار نو

درس‌گفتارهای مجازی و حضوری زمستانه موسسه فرهنگی هنری روزگار نو از 12 بهمن آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه فرهنگی هنری روزگار نو که از سال گذشته درس‌گفتارهای «بازخوانی تاریخ اندیشه، هنر و علم در ایران و غرب» را آغاز کرده بود، ثبت‌نام ترم زمستان خود را آغاز کرده است. با توجه به درخواست‌های علاقه‌مندان غیرتهرانی که امکان حضور در این درس‌گفتارها را نداشتند، از این ترم امکان استفاده‌ی مجازی از درس‌گفتارها نیز فراهم شده است.

در حوزه مباحث دین و اندیشه، دکتر محمد رجبی بحثی را با عنوان «طرحی برای مطالعات قرآنی» ارائه خواهد نمود. همچنین حجت‌الاسلام احمد رهدار قرار است سلسله مباحث خود را درباره‌ «تبارشناسی جریان‌های فکری جهان اسلام با جریان تکفیری» آغاز نماید.

همچنین متن‌خوانی کتاب «هستی و زمان» که از ترم تابستان شروع شده بود، ادامه داشته و متن‌خوانی کتاب «پدیدارشناسی روح» توسط دکتر علی مرادخانی نیز در این ترم شروع خواهد شد.دکتر مهدی بنایی «آراء اندیشمندان پست‌مدرن» را مطرح خواد کرد و «هیوم و فلسفه‌ی تحلیلی»، و «نیچه و فلسفه‌ی معاصر فرانسه» از دیگر درس‌گفتارهای فلسفی این ترم است.

«فلسفه‌ی طب»، «بررسی پیدایش رمان فارسی در ایران» و «آموزش مهارت خوانش متون آلمانی» نیز از جمله موضوعاتی است که از این ترم به نظام موضوعات درس‌گفتارهای این موسسه اضافه شده است.

از آنجاکه یکی از اهداف اصلی این مؤسسه تأمین محتوای مورد نیاز فضای اندیشه‌ای کشور و ایجاد فرصت دسترسی دانشجویان و طلاب شهرستان‌ها به این اساتید و محتواها بوده است، امکان تهیه‌ی صوت و فیلم درس‌گفتارهای پیشین نیز به‌زودی از طریق سایت این مؤسسه فراهم خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 88807188 و 09122943082  تماس گرفته و یا به پایگاه www.roozegareno.net مراجعه نمایید.
 

کد N71947

وبگردی