آفتاب

اپوزیسیون ترکیه: ارسال سلاح‌ به شورشیان سوریه با اطلاع اردوغان صورت می‌گیرد

اپوزیسیون ترکیه: ارسال سلاح‌ به شورشیان سوریه با اطلاع اردوغان صورت می‌گیرد

نماینده حزب اپوزیسیون ترکیه با بیان اینکه پایان خوبی در انتظار دولت اردوغان نیست گفت: کامیون‌های حامل سلاحی که در مسیر ترکیه به سوریه متوقف شدند، با اطلاع و آگاهی اردوغان ارسال شده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سوریه الآن، حسین ایغون، معاون حزب مخالف مردم جمهوری خواه ترکیه تاکید کرد: سه کامیون‌ حامل سلاح که روز یکشنبه در مرزهای ترکیه به سوریه توسط نیروهای امنیتی در شهر "آدانا" شناسایی و توقیف شد، با اطلاع شخص رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و حامل تجهیزاتی برای تروریست‌های سوری بود.

وی تاکید کرد: اردوغان با اقداماتش به اصلی‌ترین نامزد برای درج نامش در فهرست حامیان تروریسم تبدیل شده است.

ایغون در ادامه افزود: اردوغان از طریق دادگاه عالی ترکیه این مساله را پیگیری خواهد کرد و این در سایه شکایاتی است که دمشق علیه اردوغان به اتهام حمایت از تروریسم در سوریه به سازمان ملل ارائه کرده و این‌ها نشان می‌دهد که پایان دولت اردوغان پایان خوشایندی نیست.

از سوی دیگر رئیس حزب دموکرات ترکیه عنوان داشت: زمانی که سازمان اطلاعات ملی ترکیه بدون آنکه بازخواست شود و یا موسسه و نهاد دولتی برآن نظارت داشته باشد، به سوریه سلاح ارسال می‌کند جای سوال در خصوص دلیل دشمنی میان ترکیه و همسایگانش نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: استاندار شهر "آدانا" تاکید کرده که انتقال این سه کامیون‌ از سوی سازمان‌ اطلاعات ملی ترکیه بوده که پیشتر مسئولیت قاچاق سلاح به سوریه را برعهده داشت.

این مسئول ترکیه‌ای عنوان داشت: عدم اتخاذ اقداماتی از سوی استاندارد "آدانا" در خصوص این مساله و انتقال سلاح به سوریه از سوی سازمان اطلاعاتی ملی ترکیه نشان دهنده عدم همزیستی مسالمت آمیز ترکیه با کشورهای همجوار است و این چیزی است که لزوم مجازات دولت حزب عدالت و توسعه را می‌طلبد.

در همین راستا روزنامه الوطن ترکیه تاکید کرد که تعداد کامیون‌هایی که در مسیر "طرسوس" "آدانا" توقیف شد به هفت کامیون می‌رسد و چهار دستگاه از کامیون‌ها مخفیانه توقیف شد‌ه‌اند.

پیشتر منابع محلی ترکیه اعلام کردند که پلیس این کشور ظهر روز یکشنبه سه کامیون حاصل سلاح و مهمات را که عازم سوریه بود در استان "غازی آنتپ" توقیف کرد.

انتهای پیام

کد N71862

وبگردی