آفتاب

رییس اتحادیه زنبورداران ارومیه: بر داروهای زنبورداری نظارت نمی‌شود

رییس اتحادیه زنبورداران ارومیه: بر داروهای زنبورداری نظارت نمی‌شود

رییس اتحادیه زنبورداران ارومیه ابراز عقیه کرد: سازمان دامپزشکی هیچ گونه نظارتی بر داروهای زنبورداری ندارد.

معرفت جلیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته، این داروها توسط یک شرکت خصوصی وارد می‌شود و سازمان دامپزشکی تنها نظارتی که دارد فقط مهر تایید زدن به این داروهاست.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این شرکت خصوصی، داروهای مورد نیاز از کشورهای همجوار به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد می‌شود که زنبورداران بدون توجه به این‌که این داروها سالم و یا غیرقابل استفاده هستند، این داروها را تهیه و از آن استفاده می‌کنند که می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

جلیل‌زاده با تاکید دوباره بر تاخیر وام‌های اختصاص یافته به زنبورداران و کمبود اعتبارات افزود: نزدیک به دو سال است که وعده‌هایی از دادن وام به زنبورداران استان داده شده است، ولی هنوز با گذشت مدت زمان زیادی هیچ یک از این وعده‌ها عملی نشده و فقط تعداد معدودی از این وام‌ها بهره‌مند شده‌اند که اصلا عادلانه نیست.

رییس اتحادیه زنبورداران ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌ها، صادرات عسل‌های تولید شده متوقف شده و استان در این مدت عسل‌های تولیدی را برای مصرف داخلی استفاده و تولید کرده است که امیدواریم با برداشتن تحریم‌ها و مساعدت مسئولین، تولیدات ناب عسل کشور به کشورهای همجوار صادر و افتخاری برای استان ما و کشور کسب نماید.

انتهای پیام

کد N71741

وبگردی