آفتاب
جلیلیان در نطق میان دستور:

ژنو 2 بدون حضور ایران به جایی نمی‌رسد

ژنو 2 بدون حضور ایران به جایی نمی‌رسد

با اختلافاتی که بین مذاکره کنندگان این نشست وجود دارد بدون حضور ایران نتایجی بدست نخواهد ‌آمد و اگر کشور ما شرکت می‌کرد این کشورها عدم موفقیت خود را به ایران نسبت می‌دادند و لذا این عدم شرکت به نفع کشور ماست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: ژنو 2 بدون حضور ایران راه به جایی نبرده و نتیجه‌‌ای نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، علی جلیلیان در نطق میان دستور جلسه علنی امروز -سه شنبه - گفت: مذاکره با 1+5 با اجازه مقام معظم رهبری در حال اجراست که تیم مذاکره کننده باید با حفظ ارزش‌های کشور و براساس مصلحت ملت گام بردارد و باید بدانند با دشمنان قسم خورده ملت ایران مذاکره می‌کنند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده بدانند دشمنان ملت ایران در همه حال حتی در حالت دوستی هم قصد لطمه زدن به ملت ایران را دارند.

وی با اشاره به عدم حضور ایران در مذاکره ژنو 2 افزود: با اختلافاتی که بین مذاکره کنندگان این نشست وجود دارد بدون حضور ایران نتایجی بدست نخواهد ‌آمد و اگر کشور ما شرکت می‌کرد این کشورها عدم موفقیت خود را به ایران نسبت می‌دادند و لذا این عدم شرکت به نفع کشور ماست.

جلیلیان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی دو وظیفه تقنیع و نظارت را برعهده دارد که متاسفانه عده‌ای از نظارت مجلس ابراز نگرانی می‌کنند که اعتراض آنان غیر موجه است.

وی گفت: وظیفه نظارت توسط قانون اساسی به نمایندگان مجلس داده شده وچرا کسانی‌ که مدعی قانون هستند از نظارت مجلس بیم دارند.لذا نظارت از وظایف نمایندگان است و وزرا نیز مسئول پاسخگویی به نمایندگان هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: نمایندگان مردم با توجه به ارتباطی که با کسانی که به ‌آنها رای داده‌اند دارند و با آگاهی از مشکلات مردم باید مشکلات را بیان کرده و پیگیر حل آن باشند،دولت نیز مکلف است مشکلات مردم را حل و فصل کند.

جلیلیان با درخواست رئیس جمهور ادامه داد: مشکلات مردم در خصوص معیشت و بیکاری بسیار است، لذا رئیس جمهور به تعهداتی که برای رفع مشکلات معیشتی و کنترل تورم داده‌اند عمل کنند.

وی گفت: به جای پرداختن به مسائل سیاسی به فکر معیشت مردم باشید، بیکاری در کشور بیداد می‌کند و در هر خانواده چندین جوان بیکار وجود دارد که متاسفانه از ناحیه دولت هیچ اقدامی برای کنترل بیکاری انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: دولت به جای پرداخت به مسائل حاشیه‌ای به فکر حل مشکلات مردم و جوانان باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تذکر به اینکه رئیس جمهور و وزیر کشور در مورد نفوذ گروههای افراطی در کشور یادآور شد: این جریانات تندرو با اعمال نظر بر استانداران کشور را به جاهای خطرناکی سوق می‌دهد و استانداران جدید به دلیل عدم شناخت نسبت به منطقه و مردم استان تحت تاثیر این جریانات قرار می‌گیرند که با این جریان افراد مسئله دار تندرو در راس امور قرار می‌گیرند.

کد N71715

وبگردی