آفتاب
معاون امور مجلس وزارت ارشاد در ایسنا مطرح کرد

احتمال تغییر برخی ارقام بودجه فرهنگ و هنر

احتمال تغییر برخی ارقام بودجه فرهنگ و هنر

معاون امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از احتمال جابه‌جا شدن برخی ارقام بودجه در تبصره‌ها و ردیف‌ها از سوی کمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: امیدواریم سهم بخش فرهنگ و هنر آسیبی نبیند و خوشبختانه با نگاه مثبت مجلس به حوزه فرهنگ، خروجی تصمیمات مجلس تقویت بخش فرهنگ است.

حسین نوش‌آبادی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن دیدار با سعید پورعلی، مدیرعامل این خبرگزاری، در جمع خبرنگاران این رسانه حضور یافت و به سؤال‌های آن‌ها پاسخ داد.

او در پاسخ به سؤالی درباره‌ بودجه‌ بخش فرهنگ و هنر با اشاره به رشد پنج‌درصدی اعتبارات فرهنگی در بودجه سال 93 گفت: در صورت تخصیص کامل اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر در بودجه سال آینده، شاهد جهش قابل توجهی در بخش فرهنگ خواهیم بود.

او افزود: بودجه سال آینده واقعی بسته شده و علی‌رغم این‌که تعهداتی که از سال‌های قبل در بخش فرهنگ ایجاد شده و دولت جدید عهده‌دار پرداخت مطالبات دولت گذشته خواهد بود، اما با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، ان‌شاءالله هم به تعهدات قبلی عمل خواهد شد و هم طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی از تخصیص برخوردار خواهد شد، لذا تعهدات سنگین گذشته مانعی برای اجرای طرح‌های جدید نیمه‌تمام نخواهد بود.

گفت‌وگو با حسین نوش‌آبادی

معاون امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: احتمال جابه‌جا شدن برخی ارقام بودجه در تبصره‌ها و ردیف‌ها از طرف کمیسیون تلفیق و نمایندگان محترم مجلس وجود دارد که امیدواریم سهم بخش فرهنگ و هنر آسیبی نبینید و خوشبختانه با نگاه مثبت مجلس به حوزه فرهنگ، خروجی تصمیمات مجلس تقویت بخش فرهنگ است.

نوش‌آبادی در پاسخ به سؤالی در رابطه با فاصله بودجه‌ بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری گفت: اختلاف ارقام اعتبارات و بودجه‌های بخش‌های فرهنگی و هنری در بودجه سال 93 امری طبیعی است و در سال‌های گذشته نیز بوده، زیرا تقسیم اعتبارات و بودجه‌ها براساس ظرفیت‌های بخش‌های مختلف و مأموریت‌هایی است که بر عهده هر حوزه نهاده شده و بدیهی است براساس درآمدهای قابل وصول بودجه سالیانه و پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات آن‌ها ارزیابی و در بودجه سالیانه لحاظ می‌شود و در قالب لایحه بودجه به مجلس تقدیم می‌شود.

او افزود: البته کم یا زیاد بودن اعتبارات بخش‌های مختلف فرهنگی دلیلی بر کم یا زیاد بودن اهمیت آن بخش نیست.

حسین نوش‌آبادی

او در پاسخ به سؤال دیگری درباره اختصاص بودجه به رسانه‌ها اظهار کرد: نگاه دولت به رسانه‌ها حمایتی و جهت‌گیری بودجه 93 در راستای تقویت اقتصادی فرهنگ و رسانه است. ما رسانه‌ها را به‌عنوان یک نهاد در تولید کالای فرهنگی می‌دانیم و اعتقاد داریم باید رسانه‌ها سهم بیش‌تری از بودجه را داشته باشند و سیاست حمایتی در پشتیبانی از رسانه‌ها همچنان دنبال شود.

نوش‌آبادی در پاسخ به سؤال خبرنگار پارلمانی ایسنا درباره هماهنگ نبودن رویکرد صدا و سیما با برنامه‌ها و شعارهای دولت تدبیر و امید نیز گفت: سازمان عظیم صدا و سیمای جمهوری اسلامی به لحاظ ساختاری تحت نظارت عالیه مقام معظم رهبری است و هیأت نظارت بر صدا و سیما متشکل از نهادهای مختلف حکومتی بر برنامه‌ها و عملکرد صدا و سیما نظارت دارند.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد افزود: صدا و سیما هیچ‌گاه زیر چتر یک جریان و یا دولت‌ها نبوده، بلکه باید زیر چتر نظام به عنوان یک دانشگاه عمومی ایفای نقش کند. صدا و سیما ظرفیت ملی است که باید به وظایف تعریف‌شده خودش براساس قانون اساسی بپردازد و در عین حال از دولت‌ها که منتخب مردم هستند حمایت کند و به عنوان یک تریبون در اختیار مسؤولان نظام در دولت قرار بگیرد و از طرفی به منافع مردم و مصالح ملی توجه کند و سخنان مردم و دغدغه‌های آن‌ها را مطرح کند و به حقوق مردم احترام بگذارد.

او در اهمیت هماهنگی برنامه‌های صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صدا و سیما یک نهاد رسمی و یک دستگاه ملی برای اطلاع‌رسانی و روشنگری است و مطابق اصل یکصد و هفتاد و پنج قانون اساسی صدا و سیما باید آزادی بیان و نشر افکار با رعیات موازین اسلامی و مصالح کشور را تأمین کند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اصولاً وسایل ارتباط جمعی بایستی در جهت روند انقلاب اسلامی در خدمت اشاعه فرهنگ اسلامی قرار گیرند و در این زمینه از برخورد سالم اندیشه‌های متفاوت بهره جویند و از اشاعه و ترویج خصلت‌های تخریبی و ضداسلامی به صورت جدی پرهیز کنند.

حسین نوش‌آبادی

حسین نوش‌آبادی

حسین نوش‌آبادی

انتهای پیام

کد N71630

وبگردی