آفتاب
نماینده دورود و ازنا:

دولت تدبیر و امید در مذاکرات صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد

دولت تدبیر و امید در مذاکرات صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس اظهار داشت: ما در عصر جهانی شدن و وابستگی متقابل پیچیده‌ای به سر می بریم که در آن منافع ملی و تامین حقوق آحاد جامعه چراغ راه سیاستمداران و حکمرانان کشورها است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس قائدرحمت طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ضمن حفظ ارزش‌ها و عدم پذیرش هرگونه ظلم و ستم براساس سند چشم‌انداز 20 ساله راهبرد کلان خود در مواجهه با معضلات خارجی را تعامل سازنده قرار داده است یعنی تعامل معطوف به حداکثر سازی منافع و حداقل سازی هزینه.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی باید به سطح مناسب‌تری از قدرت دست یابد و برای کسب این قدرت و امنیت بیشتر علاوه بر اقتصاد مقاومتی با تدبیر رهبری مفهوم نرمش قهرمانانه تحت عنوان تاکتیک و یک استراتژی جهت افزایش سطح روابط خارجی را در دستور کار خود قرار داد که دولت تدبیر و امید نیز در مذاکرات اخیر حداکثر بهره لازم را از این به دست آورد وصهیونیست‌های جنایتکار و حامیان آن را غافلگیر کرد و بی‌ثباتی در تصمیمات آنان ایجاد نمود.

نماینده مردم دورود در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بر کسی پوشیده نیست که دولت تدبیر و امید در شرایطی کشور را تحویل گرفته که وضعیت اقتصادی با توجه به تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها از شرایط مناسبی برخوردار نبود که از جمله آن می‌توان به تورم بالا ،‌رکود تورمی و رشد اقتصادی منفی و بیکاری و ضعف صنعت اشاره کرد که در بعضی از این استان ها این وضع حالت بحرانی دارد که استان لرستان از جمله آنها است که در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی از متوسط کشور پایین‌تر است.

وی ادامه داد: در شهرستان دورود و ازنا نیز علیرغم همه تلاش‌ها متاسفانه بسیاری از طرح‌ها به حالت خود واگذار شده است که فاز 4 کارخانه سیمان،‌کمربندی دورود،‌ باند دوم محوز ازنا- شازند، مجتمع فولاد ازنا و شرکت بهرداد دورود و سد مروک از جمله آنها است که باید مسوولین هر چه سریعتر به آن رسیدگی کنند. همچنین برخی مشکلات زیست محیطی به دلیل عدم توجه زیرساخت‌های شهری در حال افزایش است.

قائدرحمت در پایان تصریح کرد: فقر و بیکاری ومحرومیت در لرستان بیداد می‌کند وسالانه ده هزار نفر در این استان به دلیل بیکاری و فقر مهاجرت می‌کنند البته نباید از برخی از اقدامات انجام شده مانند آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی و گمرک ازنا پس ازحدود 18سال و فاز اول کارخانه داروسازی ازنا که در دهه فجر به یاری خدا به بهره برداری خواهد رسید، گذشت. اما برای حل این مشکلات به رییس جمهور و هیات محترم دولت پیشنهاداتی دارم از جماه اینکه از هیات دولت می‌خواهم در اسرع وقت استان لرستان را مقصد سفر خود قرار دهند، کلیه مناطق استان لرستان به عنوان مناطق محروم تلقی شود و به منظور جذب و هدایت سرمایه‌گذاران کلیه امتیازات مناطق ویژه اقتصادی به ویژه معافیت‌های مالیاتی به سرمایه‌گذاران در این استان اعطا شود و در نهایت مطالبات پیمانکاران،‌پروژه‌های عمرانی در محل اعتبارات متمرکز دولت تعیین شود.

انتهای پیام

کد N71629

وبگردی