آفتاب
در نشست خبری اعلام شد‎؛/1/| 138436

اظهار تاسف افخم از اقدام اخیر بان‌كی مون/هیچ گاه متقاضی شرکت در ژنو 2 نبودیم

اظهار تاسف افخم از اقدام اخیر بان‌كی مون/هیچ گاه متقاضی شرکت در ژنو 2 نبودیم

این موضع صریح طی مکالمات و تماس هایی که در روزهای گذشته بین دبیرکل سازمان ملل متحد و اخضر ابراهیمی با مسوولان کشورمان بوده اعلام شده و آقای ظریف و سفیر کشورمان در سازمان ملل متحد صریحا این مواضع را اعلام کردند که ما پیش شرطی را نمی‌پذیریم.

سخنگوی وزرات امورخارجه در خصوص پس گرفتن دعوت بان كی مون از ایران برای شركت در اجلاس ژنو 2 گفت: پس گرفته شدن این دعوت نیز جای تاسف دارد و اینکه آقای دبیرکل تحت فشارهایی این اقدام را که به ابتکار خودشان بوده را تغییر دادند باعث تاسف است و متوقع بودیم که وی می توانست دلایل واقعی پس گرفته شدن دعوت را بیان کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم امروز- سه‌شنبه- در نشست خبری با اشاره به اعلام صریح مواضع ایران در خصوص اجلاس ژنو 2 و شرکت ایران در آن بدون پذیرش پیش شرط، گفت: دکتر ظریف و سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک مواضع ایران را اعلام کرده بودند که ما پیش شرطی را نمی پذیریم و حرفی از تعهد ایران نیز زده نشده است.

وی تصریح کرد: این موضوع صریح در مکالمات و تماس ها در روزهای گذشته بین دبیرکل سازمان ملل متحد و آقای اخضر ابراهیمی با مقامات جمهوری اسلامی اعلام شده است.

افخم  در خصوص ارتباط با پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در ژنو 2، گفت: در خصوص پس گرفته شدن دعوت از ایران برای شرکت درنشست ژنو 2 ابتدا اعلام می‌کنم که ما هیچ گاه متقاضی شرکت در ژنو 2 نبودیم و این موضع ما از ابتدا مبتنی بر این امر بوده و این موضوع را به صراحت از ابتدای طرح مباحث مربوط به تشکیل جلسه ژنو دو اعلام کردیم.

افخم افزود: این موضع صریح طی مکالمات و تماس هایی که در روزهای گذشته بین دبیرکل سازمان ملل متحد و اخضر ابراهیمی با مسوولان کشورمان بوده اعلام شده و آقای ظریف و سفیر کشورمان در سازمان ملل متحد صریحا این مواضع را اعلام کردند که ما پیش شرطی را نمی پذیریم.

وی تصریح کرد: هیچ گاه حرفی از تعهد ایران زده نشده و پس گرفته شدن این دعوت نیز جای تاسف دارد و اینکه آقای دبیرکل تحت فشارهایی این اقدام را که به ابتکار خودشان بوده را تغییر دادند باعث تاسف است و متوقع بودیم که وی می توانستد دلایل واقعی پس گرفته شدن دعوت را بیان کنند.

کد N71626

وبگردی