آفتاب

آمریکایی‌ها از تغییرات پیشنهادی اوباما در روند جاسوسی‌ها راضی نیستند

آمریکایی‌ها از تغییرات پیشنهادی اوباما در روند جاسوسی‌ها راضی نیستند

براساس نتایج یک نظرسنجی، اکثریت قاطع آمریکایی‌ها می‌گویند سخنان اخیر باراک اوباما در خصوص تغییر در عملکرد آژانس امنیت ملی این کشور بر نظر آن‌ها در خصوص برنامه‌های جاسوسی این آژانس تاثیرگذار نبوده و یا تاثیر کمی داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه کریستین ساینس مانیتور، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گفت که آژانس امنیت ملی این کشور به جمع آوری اطلاعات گسترده درباره میلیون‌ها آمریکایی ادامه خواهد داد اما این آژانس برای این کار نیازمند مجوز یک قاضی است و باید اطلاعات خود را به جای ذخیره در پایگاه‌های اطلاعاتی خود در اختیار یک طرف سوم قرار دهد.

یک نظرسنجی که از سوی مرکز پژوهش پیو و همچنین روزنامه یواس ای تو دی انجام شد نشان داد که سخنرانی باراک اوباما که پس از توصیه‌های یک کمیته بازبینی اطلاعاتی در خصوص توقف جمع آوری اطلاعات تلفنی از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا ایراد شد، تاثیرچندانی در تغییر نظر آن‌ها نداشته است.

نیمیاز شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که چیزی درباره تغییرات پیشنهادی اوباما نشنیده‌اند و 41 درصد نیز گفتند که در این خصوص اطلاعات کمی دارند تنها هشت درصد گفتند که چیزهای زیادی را درباره این تغییرات بالقوه شنیده‌اند.

این در حالی است که محققان دریافتند تعداد شهروندان آمریکایی کمتری اکنون به نسبت هنگامی که نخستین اسناد از سوی ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در ژوئن سال گذشته منتشر شد حامی جاسوسی‌های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا هستند.

در ژوئیه سال گذشته چند هفته پس از افشای نخستین اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا از سوی اسنودن، 50 درصد از آمریکایی‌ها گفته بودند که حامی این اقدامات هستند چرا که برای مبارزه با تروریسم لازم هستند اما اکنون 40 درصد از مردم آمریکا حامی این برنامه‌ها هستند و 53 درصد با آن مخالفت کرده‌اند.

همچنین نزدیک به نیمی از شهروندان آمریکایی معادل 48 درصد براساس این نظرسنجی گفته‌اند که آژانس امنیت ملی آمریکا تضمین‌های کافی برای ارائه مجوز به دولت برای جمع آوری اطلاعات از تلفن‌ها و اینترنت را ندارد.

انتهای پیام

کد N71578

وبگردی