آفتاب

بان ‌کی‌مون ثابت کرد در سوریه بی‌طرف نیست/ او شأن سازمان ملل را زیر سؤال برد

 بان ‌کی‌مون ثابت کرد در سوریه بی‌طرف نیست/ او شأن سازمان ملل را زیر سؤال برد

نماینده مردم سنفر در مجلس با بیان اینکه بان‌ کی‌مون با فشارپذیری از تروریست‌ها و آمریکا ثابت کرد در سوریه بی‌طرف نیست، گفت در شان سازمان ملل نیست که وی دبیرکل آن باشد.

 
 
 

به گزارش آفتاب به نقل از فارس محمد ابراهیم محبی نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اقدام دبیر کل سازمان ملل مبنی بر پس‌گیری دعوت از ایران برای حضور در اجلاس ژنو 2 گفت: ایران هیچ تمایل و ولعی برای حضور در این اجلاس نداشت و تنها به درخواست غربی‌ها می خواست از نقش پررنگ و مهم منطقه خود برای کمک به حل موضوع سوریه استفاده کند.
وی با بیان اینکه موضع ایران در سوریه کاملا منطقی و دموکراتیک است، تصریح کرد: ما حتی از آن دسته از معارضان دموکراتیک سوری که دست به سلاح نبرده‌اند برای سفر به تهران دعوت کردیم تا موضوع سوریه را به صورت دموکراتیک دنبال کنیم اما آمریکایی‌ها برای افزایش تنش در سوریه و کشتار مسلمانان برنامه‌ریزی بلندمدتی انجام داده‌اند و از همین رو نمی‌خواهند سوریه به آرامش برسد.
محبی با بیان اینکه تکفیری‌ها تفکری ضددینی و ضداسلامی دارند و ماموریت آنها کشتار مسلمانان شیعه و سنی است گفت: تردیدی وجود ندارد که تکفیری‌ها اهداف آمریکا را دنبال می‌کند و قطعا این جریان ناامنی در تمام جهان را در برنامه خود دارد و لیکن آمریکایی‌ها از آنها استفاده ابزاری می‌کنند.
نماینده مردم سنقر با بیان اینکه لغو دعوت ایران برای حضور در ژنو 2 فرصت بزرگی را از غرب برای حل بحران سوریه گرفت افزود: در شأن دبیر کل سازمان ملل نیست که تحت فشار گروهی تروریست و وزیر خارجه آمریکا دعوت از ایران را لغو کند همین امر نشان می‌دهند در موضوع سوریه بی‌طرف نیست و حامی جریان تروریستی مورد حمایت آمریکا است.
وی با بیان اینکه تاثیرپذیری دبیر کل سازمان ملل از وزیر خارجه آمریکا شأن سازمان ملل را زیر سوال برده است گفت: ملت‌های جهان رفتارهای آقای بان‌کی‌مون را غیردموکراتیک می‌دانند و این رفتار ما را مجبور می‌کند که به جای اینکه بان‌کی‌مون را دبیر کل سازمان ملل بنامیم او را نماینده آمریکا در سازمان به اصطلاح بین‌الملل بخوانیم که این امر شایسته سازمانی که نام بین‌الملل را یدک می‌کشد نیست.
کد N71517

وبگردی