آفتاب

انتقاد نماینده مشکین‌شهر از سفر رییس‌جمهور به خوزستان

انتقاد نماینده مشکین‌شهر از سفر رییس‌جمهور به خوزستان

یک نماینده اصولگرای مجلس از سفرهای استانی دولت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یونس اسدی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز سفرهای استانی رییس‌جمهور، گفت: تکرار سریال بدشگون ورم عقده نیاز به حرکت‌های پوپولیستی، اکران مجدد وحشتناک‌ترین فیلم تاریخ کشورمان است.

وی با طرح این پرسش که آیا تجربیات تلخ دولت‌های گذشته کافی نبوده است؟ گفت: آقای روحانی شروع شتابزده سفرهای استانی در مقطع حساس کنونی کشور و شرایط دولت کاری کاملا بیهوده، غیرمنطقی، غیرقانونی و خلاف عدالت است.

این نماینده اصولگرای مجلس توضیح داد: این کار مغایر با اهداف نظام برنامه‌ریزی کشور است. دولت در این زمان کوتاه تصدی مسئولیت چه برنامه و تدبیر قابل قبولی برای حل معضلات اصلی کنونی کشور تدارک دیده که وقت اضافی برایش ایجاد شده تا به حل جزیره‌ای مشکلات بپردازد. حال اینکه وظیفه ذاتی دولت حل فوری مشکلات کشور است.

اسدی با این اعتقاد که سفر استانی دولت مغایر با قوانین موجود از جمله قانون بودجه سنواتی است، گفت: کدام قانون به دولت اجازه می‌دهد که در سفرهای استانی حاتم‌بخشی کند؟ مگر تمامی دخل و خرج قوه مجریه نباید در لایحه بودجه پیش‌بینی شده و در نهایت به تصویب مجلس برسد؟ حال سوال این است که وعده‌های داده شده و تخصیص‌ها در این سفرها از کجا تامین می‌شود؟

وی همچنین سفرهای استانی را مغایر عدالت و اصل 48 قانون اساسی خواند و گفت: دولت با کدام منطق به خود اجازه می‌دهد منطقه‌ای را به دیگری ترجیح دهد؟ آقای رییس‌جمهور به نظر شما استانی که بعد از چهار سال نوبت سفر استانی به آن می‌رسد، مردم آن چه تقصیری دارند که از غافله توسعه کشور در این مدت عقب بمانند.

نماینده مردم مشکین‌شهر با طرح این پرسش که جایگاه استان اردبیل در این ناعدالتی‌ها کجاست، گفت: معنی سفرهای شتابزده و لشکرکشی می‌تواند این باشد که کارگزاران دولت از جمله استانداران یا بی‌کفایتند یا به آنها اعتمادی وجود ندارد؟ تا چه وقت باید به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های انسانی منابع کشور بی‌توجهی کرد؟

اسدی افزود: چرا نمی‌خواهیم اختیارات لازم را به مسئولان استانی بدهیم تا با اعتماد به نفس، راه‌حل مناسبی برای توسعه پایدار منطقه خود پیدا کنند.

وی خطاب به رییس‌جمهور، گفت: دیگر فرصتی وجود ندارد که هر کسی هر کاری دلش خواست انجام دهد. مردم و نمایندگان انتظار دارند تا با منطق و برنامه جلو بروید به گونه‌ای که برای معضلات فعلی کشور چاره‌اندیشی شود.

این نماینده اصولگرای مجلس روند فعلی در کشور را حاکی از بلاتکلیفی مطلق دانست و گفت: اگر اینطور نیست که قول می‌دهید و اعتبار تخصیص می‌دهید، پس منظور از این سفرها چیست؟

اسدی همچنین وضعیت بهداشت و درمان کشور را کاملا بحرانی خواند و گفت: آنهایی که پول ندارند محکوم به زجر و مرگ هستند؛ از طرفی اوضاع حمایت از بخش خصوصی در کشور اسفبار است به طوری که در اکثر موارد مقدمات صدور موافقت وصولی حتی تا دو سال هم طول می‌کشد. چرا دولت نسبت به این موضوع توجهی ندارد؟

وی همچنین در بخش دیگری از نطق خود خطاب به رییس مجلس گفت: آیا بعد از 35 سال قانونگذاری زمان آن نرسیده که در شرایط نابسامانی اقتصادی فعلی، مجلس به حوزه‌های وسیع‌تر مسائل کشور بپردازد؟

اسدی ادامه داد: روزمرگی آفت بسیار بزرگی است که نباید دامن‌گیر مجلس شود. هدفگذاری و تعریف چارچوب لازم برای مجلس در جهت توجه به حل معضلات کشور امری ضروری است.

نماینده مردم مشکین‌شهر همچنین با اشاره به ظرفیت‌های حوزه انتخابیه‌اش در ابعاد مختلف، گفت: شهر مشکین‌شهر با ظرفیت‌های بسیار عظیم در حوزه گردشگری و منابع غنی مس و آهن بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد به طوری که حداقل در هشت ماه از سال پیرترین جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهد آن هم به این دلیل که جوانان این منطقه در اقصی نقاط کشور به دنبال لقمه نانی می‌گردند.

وی با بیان اینکه شهرستان مشکین‌شهر می‌تواند میلیون‌ها گردشگر را جذب کند، گفت: این موضوع به سرمایه‌گذاری نیاز دارد که هنوز زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم نشده است. حال اینکه در صورت سرمایه‌گذاری، اشتغال برای جوانان فراهم می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی در پایان گفت: از وزارت صنعت درخواست دارم که از حاشیه‌ها فرصتی پیدا کند و به فکر اکتشاف و بهره‌برداری از معادن شهرستان مشکین‌شهر باشد. سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند فرصت اشتغال برای بسیاری فراهم کند.

انتهای پیام

کد N71503

وبگردی