آفتاب

گذشت، پرونده متهم به قصاص نفس را بست

گذشت، پرونده متهم به قصاص نفس را بست

معاون دادستان کرمان گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های دستگاه قضایی اولیای‌دم مقتول از اعدام قاتل فرزندشان گذشت کردند.

علی سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، اظهار کرد: قاتل در پی بروز یک اختلاف قبلی با مقتول در درگیری و نزاع با زدن یک ضربه چاقو مرتکب قتل شده است.

وی با اشاره به وقوع این نزاع در تیر ماه 85، ادامه داد: مقتول سرانجام پس از 3 ماه دست وپنجه نرم کردن با مرگ سرانجام در مهرماه همان سال به علت عفونت شدید ریوی ناشی از اصابت جسم نوک تیز تسلیم مرگ شد.

سیدی با بیان این که اخذ رضایت این پرونده مراحل پیچیده‌ای داشت، افزود: رضایت اولیاء دم به دریافت مبلغ 20 میلیون تومان هزینه‌های درمانی مقتول منوط شده بوده که خانواده قاتل از پرداخت این مبلغ عاجز بودند.

وی ادامه داد: در جریان این اتفاقات یکی از بستگان دور خانواده قاتل که خانمی در حال طلاق از همسرش بود با بخشش کل مهریه‌اش در ازای پرداخت مبلغ درخواستی خانواده مقتول گره این مشکل باز شد و پس از احضار شوهر این خانم 20 میلیون وجه نقد به خانواده مقتول پرداخت شد.

سیدی خاطرنشان کرد: این قاتل در سن 18 سالگی مرتکب قتل شده و قریب به 7 سال از بهترین سال‌های عمر خود را در زندان سپری کرده و تا آستانه اعدام نیز پیشرفته است که این موضوع همه ناشی از درگیری‌های بی ارزش می‌شود.

وی افزود: در جریان بازجویی قاتل اذعان داشته که انگیزه قتل نداشته است، اما به واسطه همراه داشتن سلاح سرد این قتل، رقم خورده است.

انتهای پیام

کد N71484

وبگردی