آفتاب
معاون حقوقی رئیس‌جمهور خبر داد

پنجم بهمن آخرین فرصت ارائه پیشنهادات برای نهایی شدن سند حقوق شهروندی

پنجم بهمن آخرین فرصت ارائه پیشنهادات برای نهایی شدن سند حقوق شهروندی

معاون حقوقی رئیس‌جمهور، پنجم بهمن را آخرین فرصت ارائه پیشنهادات برای انجام اصلاحات در تدوین سند حقوق شهروندی عنوان کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، الهام امین‌زاده گفت: پس از تدوین سند نهایی، رئیس‌جمهور شاکله آن را بررسی کرده و در نهایت تصمیم‌ گرفته خواهد شد که سند حقوق شهروندی بصورت لایحه به مجلس برود یا به عنوان بخش‌نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود یا اینکه به عنوان یک سند فراقوه‌ای اعلام شود.

وی با بیان اینکه "5 بهمن آخرین فرصت ارائه پیشنهادات برای انجام اصلاحات در تدوین حقوق شهروندی است"، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 200 مقاله علمی از خبرگان علمی، نمایندگان مجلس، علما و دانشگاهیان به دست ما رسیده است که در حال اعمال اصلاحات در این سند هستیم.

امین‌زاده ادامه داد: از آنجایی که حقوق شهروندی سند گسترده‌ای نیست، تلاش شده در یک حالت اعتدالی به گروه‌های اجتماعی مانند زنان، معلولان، عشایر، روستائیان، کودکان و مسائل دیگر پرداخته شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوی خود با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، گفت: در تدوین اولیه این سند هویت ملی، احترام، کرامت، حق آموزش، اشتغال و بهداشت برای همه توجه شده است.

ور در پایان افزود: در سند حقوق شهروندی بیشتر جایگاه آموزشی و اجتماعی، اشتغال، کرامت و احترام گروه‌های اجتماعی مورد نظر بوده است و در آینده باید برای تدوین سازوکار اجرایی آن تلاش کرد.

انتهای پیام

کد N71452

وبگردی