آفتاب

الجعفری: برخی کشورها عمدا اوضاع سوریه را غیر واقعی ترسیم می‌کنند

الجعفری: برخی کشورها عمدا اوضاع سوریه را غیر واقعی ترسیم می‌کنند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه برخی کشورها با اتخاذ سیاست‌های دوگانه می‌کوشند اوضاع سوریه را وارونه و گمراه کننده جلوه دهند، رژیم صهیونیستی را مسئول اصلی پیامدهای ناشی از حمایت تروریست‌های سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل طی سخنانی اعلام کرد: هیات‌های برخی از کشورها عمدا اوضاع سوریه را به شکلی تحریک‌آمیز و گمراه کننده و متفاوت با واقعیت‌ها ترسیم می‌کنند و ادعاها و اتهاماتی دروغین را به سوریه وارد می‌کنند که تنها فایده‌ آن حمایت از تروریسم و گروه‌های تندرو در سوریه است.

وی اظهار داشت: این گروه‌ها به اقدامات گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" که هم در سوریه و هم در عراق فعالیت می‌کند اذعان کرده و می‌گویند که تروریسم از مرزهای شرقی سوریه و یا از کشور عراق وارد سوریه می‌شوند و فعالیت‌های این گروه تروریستی در عراق را به شدت محکوم می‌کنند اما زمانی که صحبت از فعالیت‌های این گروه تروریستی در سوریه می‌شود زبان آن‌ها کوتاه می‌شود و نمی‌توانند راجع به همان گروهی که در عراق آن را محکوم می‌کردند صحبتی به میان آورند.

الجعفری افزود: این واقعا شرم آور است که سیاست‌های ریاکارانه و دوگانه برخی کشورها به حدی رسیده که سوریه مجبور شد لیست اسامی صدها تن از تروریست‌های غیر سوری کشته شده در سوریه را به شورای امنیت ارائه دهد.

در همین راستا وزارت کشور انگلیس، فرانسه و برخی کشورهای غربی دیگر و همچنین رئیس پلیس "اف بی آی" آمریکا پیشتر از بازگشت تروریست‌هایی که هم اکنون در سوریه می‌جنگند به کشورشان اظهار نگرانی کردند.

الجعفری در این خصوص گفت: مسئولان کشورهای غربی معتقدند که بازگشت تروریست‌ها به کشورهایشان مشکل ساز است و این مساله را نمی‌پذیرند و ترجیح می‌دهند که این دسته از تروریست‌ها در سوریه بمانند و به کشتار مردم بی‌گناه ادامه دهد.

وی تصریح کرد: هیات‌هایی که سوریه را متهم می‌کنند از سخنان احمد مجدلانی، وزیر کار فلسطین غافلند که گفته بود تروریست‌هایی که از جانب سازمان‌های اطلاعات عربستان، قطر و ترکیه حمایت می‌شدند به کاروان کمک‌های بشردوستانه آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) که عازم اردوگاه الیرموک در سوریه بود تیراندازی کرده و مانع ورود این کاروان به داخل اردوگاه شدند.

الجعفری همچنین با اشاره به حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌های سوری تصریح کرد: مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل مسئولیت کامل پیامدهای حمایت از گروه‌های مسلح تروریستی در بلندی‌های اشغالی جولان را برعهده دارد و باید بگویم که این حمایت‌ها جان نیروهای سازمان ملل که در این منطقه هستند را نیز تهدید می‌کند.

وی در ادامه افزود: شهروندان سوری که در بلندی‌های جولان ساکن هستند از پیامدهای اشغال این منطقه و سیاست‌های وحشیانه و سرکوبگرانه رژیم اشغالگر اسرائیل و تبعیض نژادی رنج می‌برند و از حقوق اولیه انسانی محرومند.

الجعفری افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل به هلال احمر سوریه نیز اجازه نمی‌دهد در بلندی‌های جولان فعالیت داشته باشد و اسرائیل حتی نپذیرفته که نقشه زمین‌های مین‌گذاری شده اراضی جولان را به سازمان‌های بین‌المللی ارائه دهد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین اعلام کرد که به رغم در خواست سوریه از دفتر حافظ صلح سازمان ملل مبنی بر تحقیق درباره دست داشتن سازمان اطلاعات قطر در ربودن یکی از صلح‌بانان فیلیپینی سازمان ملل در سوریه تاکنون دفتر حافظ صلح هیچ توضیحی در خصوص نتایج این تحقیقات ارائه نداده است.

وی همچنین به مساله توقیف چند کامیون حامل سلاح‌ که از ترکیه عازم سوریه بودند اشاره کرد و افزود: کامیون‌هایی که از سوی ترکیه و با عنوان کمک‌های بشردوستانه به سوریه اعزام شده بودند به صورت تصادفی معلوم شد که حامل سلاح‌ و مهمات هستند و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه گفته که صدها تن از عوامل پلیس و نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی برای پرده برداشتن از اصل موضوع در حال تحقیق و انجام عملیات ویژه هستند.

انتهای پیام

کد N71330

وبگردی