آفتاب

رسایی: در پنج ماه دولت یازدهم 383 سوال از وزیران مطرح شده است

رسایی: در پنج ماه دولت یازدهم 383 سوال از وزیران مطرح شده است

تهران- ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که از 383 سوالی که تاکنون از وزیران دولت یازدهم مطرح شده است، 254 سوال آن مربوط به 12 نفر از نمایندگان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حمید رسایی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در اخطار قانون اساسی روز 30 دی 1393 را تسلیت گفت و اظهار داشت: این روز، روزی است که دستاورد دانشمندان هسته ای از دست رفت و فعلا مامور به سکوت هستیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم ادامه داد: این روزها همکاران دولت درباره سوال نمایندگان از وزیران موضع گیری و شکایتی کرده اند.

رسایی یادآور شد: رییس جمهوری نیز در دیدار با مجمع نمایندگان استان گیلان از سوال وزیران شکایت کرده و در جایی دیگر گفته از کارت زرد و رای نیاوردن وزیر ناراحت نیستند و برای اینکه آن را اثبات کنیم ارکستر سمفونیک تهران را احیا می کنیم اما من نمی دانم رییس جمهوری چه فکری کرده اند که نمایندگان مجلس از راه اندازی آن ناراحت خواهند شد.

وی همچنین گفت: من فکر می کنم اطلاعات نادرستی به رییس جمهوری داده و گفته اند حجم سوالات مجلس از وزیران زیاد شده و وزرا نمی توانند به کارهایشان برسند.

وی با ارایه آماری که از هیات رییسه دریافت کرده است، گفت: در پنج ماهه نخست دولت اول آقای خاتمی 52 سوال از وزیران و در پنج ماه نخست دوم وی 114 سوال ، در پنج ماهه نخست دولت نهم 205 سوال و در پنج ماهه نخست دولت دهم 386 سوال از وزیران دولت شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در حالی که در پنج ماهه نخست دولت یازدهم 383 سوال از وزیران مطرح شده است.

رسایی اظهار داشت: یعنی از چهار دولت قبل تا امروز هر روز سوال بیشتر شده و این روند افزایش سوال ادامه داشته است، این بدان معنا است بعد نظارتی مجلس تقویت شده و اتفاق عجیبی نیفتاده است.

رسایی ادامه داد: دعوت از وزیران برای حضور در کمیسیون ها و صحن علنی مجلس منظم تر شده ولی ما به دنبال این هستیم که خارج از صحن علنی و کمیسیون ها مشکلات را حل کنیم.

ادامه دارد...

سیام**2025**9103**1336
کد N70992

وبگردی