آفتاب

امیر عبدالهیان:ایران به دلیل اصرار غیرمنطقی آمریکا بر ضرورت پذیرش پیش شرط در نشست ژنو 2 شرکت نمی کند

امیر عبدالهیان:ایران به دلیل اصرار غیرمنطقی آمریکا بر ضرورت پذیرش پیش شرط در نشست ژنو 2 شرکت نمی کند

تهران-ایرنا- حسین امیر عبداللهیان معاون امور عربی و آفریقا وزیر امور خارجه اظهار داشت: به رغم مذاکرات و مواضع صریح مبنی بر اعلام آمادگی تهران جهت حضور بدون پیش شرط در نشست ژنو 2 به دلیل اصرار آمریکا بر گذاشتن پیش شرط، ایران در این نشست شرکت نمی کند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: آمریکا اصرار غیرمنطقی بر ضرورت پذیرش پیش شرط به ویژه در موضوعاتی که بر مبنای حقوق بین الملل و اصول شناخته شده دموکراتیک، مردم سوریه باید درباره آن تصمیم بگیرند، دارد.

وی تصریح کرد: روز گذشته به صراحت اعلام کردیم ایران در نشست ژنو 1 و تنظیم بیانیه آن نقشی نداشته است و ضمن توجه به راهکار سیاسی مورد توافق معارضین، معتقد به راهکار سیاسی و آحاد مردم سوریه، ایران اصراری بر حضور در ژنو 2 ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار بود در صورت عدم اصرار بر تعیین پیش شرط، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه امروز (سه شنبه) در راس هیاتی راهی «مونترو» سوئیس شود.

در روزهای اخیر «بانکی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه همچنین «اخضر ابراهیمی» نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه گفت و گوها و تماس های تلفنی در این مورد با یکدیگر داشتند.

سیام**1572**9157
کد N70830

وبگردی