آفتاب

نامه سفیر ایران در سازمان ملل به بان کی مون در خصوص شهادت دیپلمات ایرانی در یمن

نامه سفیر ایران در سازمان ملل به بان کی مون در خصوص شهادت دیپلمات ایرانی در یمن

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت با اشاره به شهادت یکی از دیپلمات های کشورمان در یمن، خواستار اتخاذ تدابیر شورای امنیت و دبیرخانه این نهاد بین المللی برای مقابله اقدامات تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی در نامه خود خطاب به بان کی مون و زید الحسینی رییس دوره ای شورای امنیت ضمن اشاره به شهادت ابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی در یمن آورده است : کاملا مشخص است که تروریستهای عامل این جنایت تحت تاثیر افراطی گری و خشونت کور بوده و حد و مرزی برای اعمال جنایتکارانه خود حتی علیه هیاتهای نمایندگی سیاسی کشورها که تحت حقوق بین الملل مصونیت سیاسی دارند، نمی شناسند.

وی ضمن استقبال از اقدام فوری سازمان ملل در محکومیت حمله تروریستی 28 آبان و انفجار بمب در مقابل سفارت کشورمان در بیروت ، تصریح کرد ، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت موکدا درخواست می نماید اقدام تروریستی اخیر در به شهادت رساندن دیپلمات کشورمان را شدیدا محکوم نماید.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین از شورای امنیت خواست تمامی کشورهای عضو را ملزم نماید ضمن تلاش برای شناسایی تروریستهای عامل این جنایت با اتخاذ تدابیر لازم هرگونه حمایت مالی از تروریستها را سلب نموده و همکاری کامل برای مجازات عاملین و حامیان آنها مبذول نماید.

وی در پایان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه یکی از قربانیان حملات تروریستی بوده است افزود : باعث تاسف شدید است که هنوز شاهد ادامه سیاستهای کور و اشتباه در تشویق خشونت و افراطی گری هستیم که نتیجه ای جز تضعیف صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی نخواهد داشت.

شنبه گذشته ابوالقاسم اسدی یکی از دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در یمن توسط گروههای تروریستی به شهادت رسید.
 

کد N70795

وبگردی