آفتاب

انگلیس خشونت های اوکراین را تقبیح کرد

انگلیس خشونت های اوکراین را تقبیح کرد

لندن - ایرنا - وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه خشونت های اخیر در کشور اوکراین را که چندین مجروح بر جای گذاشته، تقبیح کرد و خواستار خویشتنداری همه طرفها شد.

به گزارش ایرنا، ˈویلیام هیگˈ گفت: من خشونت های اخیر در شهر کی یف را تقبیح می کنم و از همه طرفها می خواهم که از خود خویشتنداری نشان دهند.

وی با استقبال از خبر تشکیل کمیسیونی با شرکت همه طرفها برای بررسی ˈبحرانˈ، گفت: تلاش ها برای بررسی بحران اوکراین باید تلاشی صادقانه از سوی همه طرفها باشد و نگرانی های میلیون ها اوکراینی را که در هفته های اخیر بصورت مسالمت آمیز، متین و مدنی اعتراض کرده اند، در نظر بگیرد.

وزیرخارجه انگلیس افزود: تصمیم دولت برای اعمال محدویت های بیشتر بر آزادی های بنیادی یک اشتباه جدی بود. زمان آن فرارسیده است که رییس جمهور یانوکوویچ تعهد خود به ارزش های دموکراتیک و آزادی های بنیادی را که برای بنای یک اوکراین موفق و قوی ضرورتی حیاتی دارند، به نمایش بگذارد.

وی اظهارداشت: ناکامی در تعقیب این مسیر، موانع بیشتری را بر سر راه تعاملات موفق دولت اوکراین با بقیه اروپا ایجاد خواهد کرد.

بر اساس گزارش منابع خبری در جریان درگیری های خشونت بار روز یکشنبه در اوکراین، دهها نفر مجروح شدند.

درگیری میان معترضان و پلیس پس از آن روی داد که معترضان با نادیده گرفتن قانون تازه ممنوعیت تجمع، در پایتخت گردهم آمدند و تلاش کردند به طرف پارلمان تظاهرات کنند.

معترضان اوکراینی که خواستار روابط نزدیکتر با اتحادیه اروپا هستند در آذر ماه امسال نیز در میدان مرکزی شهر کی یف دست به تجمع و تحصن اعتراضی زدند و با پلیس درگیر شدند.

اروپام**345
کد N70608

وبگردی