آفتاب

۲۴ کشته و ۵۸ زخمی در انفجارهای دوشنبه بغداد

۲۴ کشته و ۵۸ زخمی در انفجارهای دوشنبه بغداد

همشهری آنلاین: مقامات عراق و منابع بیمارستانی در این کشور گزارش دادند که در چند انفجار در بغداد ۲۴ تن کشته و ۵۸ تن دیگر زخمی شدند.

جهان > خلیج‌فارس- همشهری آنلاین:
مقامات عراق و منابع بیمارستانی در این کشور گزارش دادند که در چند انفجار در بغداد ۲۴ تن کشته و ۵۸ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از بغداد،این درحالی است که خبرگزاری فرانسه نیز پیش از این گزارش داده بود که مقامات عراق اعلام کردند که انفجار روز دوشنبه پنج خودروی بمب گذاری شده درچند منطقه بغداد دست کم 13 کشته و بیش از 40 زخمی بر جای گذاشت.

براساس اعلام مقامات عراق، دو انفجار در منطقه سنی نشین دورا در جنوب بغداد و سه انفجار دیگر در سه منطقه شیعه نشیت این کشور رخ داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مرگبارترین این انفجارها در منطقه دورا رخ داد جایی که دست کم پنج تن کشته شدند. همچنین در انفجار منطزقه الجدیده چهار تن حان خود را از دست دادند.

این انفجارها در عراق در حالی رخ داده است که این کشور در ماههای اخیر بدترین خشونتهای چند سال اخیر را تجربه کرده است به طوریکه تاکنون بیش از 650 تن در ماه جاری میلادی در حملات و انفجارهای سراسر عراق کشته شده اند.

مقامات عراق نگران هستند که این خشونتها منجر به این شود که این کشور بار دیگر اوج خشونتهای سال های 2006 و 2007 را تجربه کند.

این انفجارها همچنین در بحبوحه درگیرها در استان الانبار میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان وابسته به القاعده رخ داده است.

 

کد N70519

وبگردی