آفتاب

امیرعبداللهیان:یمن مسوول شناسایی و مجازات عاملان ترور دیپلمات ایرانی است

امیرعبداللهیان:یمن مسوول شناسایی و مجازات عاملان ترور دیپلمات ایرانی است

تهران-ایرنا-معاون عربی وآفریقایی وزیرامورخارجه کشورمان در واکنش به ترور دیپلمات ایرانی در یمن گفت:به طور قطع دولت یمن مسوول شناسایی و مجازات عاملان ترور دیپلمات ایرانی درصنعا است و ما از آنها انتظار اقدام جدی و فوری داریم.

به گزارش خبرنگارایرنا،«حسین امیرعبداللهیان» همچنین خطاب به کشورهایی که از نیروهای تکفیری حمایت می کنند،هشدار داد که با این کار خود با آتش بازی می کنند.

معاون عربی و آفریقایی وزیرامورخارجه اضافه کرد: دولت یمن مسوول حفظ جان اتباع و دیپلمات های ایرانی است و لازم است هر چه سریعتر برای رسیدگی به ترور شهید اسدی اقدام کند.

وی تاکید کرد که مسوولان یمنی باید این موضوع را با حساسیت دنبال کنند.

به گزارش ایرنا، پیکر دیپلمات شهید «ابوالقاسم اسدی» که روز شنبه گذشته در یمن به شهادت رسید، بامداد امروز (دوشنبه) از یمن وارد خاک کشورمان شد.

وزیرامورخارجه کشورمان در مراسم استقبال از پیکر شهید، با خانواده شهید ابوالقاسم اسدی ابراز همدردی کرد.

شهید اسدی دیپلمات 57 ساله کشورمان و مسوول مالی و کنسولی سفارت ایران در یمن، روز شنبه گذشته در منطقه الشمیله در مرکز صنعا توسط افراد مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و با وجود تلاش سه ساعته پزشکان، به شهادت رسید.

به گفته منابع یمنی گلوله هایی به دست، سینه و شکم این شهید اصابت کرده بود.

وزارت امور خارجه کشورمان پس از این حادثه تروریستی ، با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن ترور این دیپلمات ایرانی بر پیگیری جدی برای تعقیب، محاکمه و مجازات سریع عاملان این اقدام ضد بشری تاکید کرد.

ضمن اینکه به دنبال این حادثه غم انگیز، کاردار یمن در تهران به وزارت خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به این اقدام تروریستی به وی ابلاغ شد.

مراسم تشییع پیکر دیپلمات شهید «ابوالقاسم اسدی» روز چهارشنبه ساعت 8 و 30 دقیقه از مقابل درب ساختمان شماره هفت وزارت امورخارجه آغاز و مراسم خاکسپاری در قطعه شهدای بهشت زهرای تهران انجام خواهد شد.

مراسم گرامیداشت این شهید روز جمعه از ساعت 18 و 30 تا 20 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

سیام**9173**1449
کد N70515

وبگردی