آفتاب
جلیلی به ایسنا خبر داد:

بدهی دولت با اولویت پرداخت مطالبات ایثارگران تسویه می‌شود

بدهی دولت با اولویت پرداخت مطالبات ایثارگران تسویه می‌شود

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اشاره به جلسه عصر دوشنبه این کمیسیون گفت که در این جلسه مصوب شده دولت بتواند بدهی‌های خود را با اولویت پرداخت مطالبات ایثارگران تسویه کند.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به موجب این مصوبه، دولت مکلف می‌شود بدهی‌های خود به بخش خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها را با اولویت پرداخت مطالبات ایثارگران و خانواده شهدا از محل منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌الشرکه، حق بهره‌برداری و بهره مالکانه پرداخت و یا تسویه کند.

وی افزود: در مصوبه دیگر مجلس و با تنفیذ حکم بند 27 قانون بودجه سال 92، به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 در سقف 37 هزار میلیارد تومان نسبت به فروش سهام، سهم‌الشرکه، اموال و دارایی‌ها، حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی تابعه و وابسته اقدام کرده و به ازای وجوه واریزی، با اولویت مطالبات ایثارگران و هزینه‌های مربوط به بازنشستگان و پیش‌مرگان کرد مشمول طرح شهید کاظمی، اختصاص یابد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در جلسه عصر امروز هم‌چنین پیشنهاد کمیسیون‌های آموزش و بهداشت برای افزایش میزان واگذاری‌ها از 7 هزار به 8 هزار و 500 میلیارد تومان مطرح شد تا درآمد آن برای حقوق کارکنان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی پرداخت شود. اما این پیشنهاد با مخالفت اعضای کمیسیون روبه‌رو شد.

جلیلی اضافه کرد: در پیشنهاد دیگری کمیسیون صنایع می‌خواست به ایدرو و ایمیدرو اجازه داده شود که در مناطق محروم طرح‌هایی را اجرا کند اما به دلیل این که منبع تامین مالی این پیشنهاد مشخص نبود، با این پیشنهاد نیز مخالفت شد.

انتهای پیام

کد N70505

وبگردی