آفتاب
در جلسه عصر کمیسیون تلفیق صورت گرفت؛

تکرار 3 تبصره از قانون بودجه 92 در لایحه بودجه 93

تکرار 3 تبصره از قانون بودجه 92 در لایحه بودجه 93

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر امروز، سه تبصره از بودجه 92 را که در بودجه 93 از سوی دولت حذف شده بود، دوباره اضافه کردند.

قاسم عزیزی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز (دوشنبه 30 دی) این کمیسیون گفت: در جلسه امروز سه تبصره از لایحه بودجه 92 در بودجه 93 نیز تنفیذ شد.

وی افزود: براساس تبصره ذیل تبصره 27-1-1 بودجه 92 تمامی پرداخت مطالبات و دیون جانبازان، ایثارگران، آزادگان، خانواده شهدا و مفاد قانون تفسیر ماده 13 قانون حمایت از آزادگان مصوب 89/12/4 مشمول تایید سازمان حسابرسی نمی شود و با پیشنهاد مراجع ذی حساب و رئیس دستگاه اجرایی و نیز تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور انجام می شود.

عزیزی با اشاره به اینکه این تبصره در لایحه بودجه 93 وجود نداشت ادامه داد: این تبصره به عنوان یک تبصره به ذیل بند (ج) تبصره 3 اضافه شد.

نماینده مردم شازند گفت: بند 3-9 قانون بودجه 92 نیز با تغییرات اندکی برای بودجه 93 نیز تنفیذ شد.

وی در تشریح این بند افزود: براساس این بند قانونی به منظور نظارت بر فروش اموال و دارایی های غیر جاری و همچنین اخذ تسهیلات توسط بنگاه های در حال واگذاری و واگذار شده به صورت کنترل اسامی بنگاه ها از سوی سازمان خصوصی سازی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می شود. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ثبت هرگونه تغییرات در زمینه اساسنامه، سرمایه و همچنین ثبت هرگونه دخل و تصرف در اموال از جمله خرید و فروش و اجاره، پس از اخذ مجوز کتبی از سازمان خصوصی سازی انجام دهد.

عزیزی با اشاره به تنفیذ بند 27-10 قانون بودجه 92 در لایحه بودجه 93 گفت: براین اساس شرکت های مشمول اصل 44 قانون اساسی که واگذار شده یا در حال واگذاری می باشند و یا در شرایط واگذاری قرار گرفته یا می گیرند موظفند برای ایثارگران شاغل قبل و بعد از واگذاری از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تبعیت کنند.

 

کد N70446

وبگردی