آفتاب

اطلاعات بیش از 20 میلیون شهروند کره‌جنوبی فاش شد

اطلاعات بیش از 20 میلیون شهروند کره‌جنوبی فاش شد

کره جنوبی اعلام کرد، اطلاعات شخصی دست‌کم 20 میلیون کاربر بانک و کارت‌های اعتباری در این کشور فاش شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بسیاری از شرکت‌های بزرگ کره جنوبی در سال‌های اخیر شاهد افشای اطلاعات مشتریان از طریق حملات سایبری یا به وسیله افشاگری کارمندان خود بوده‌اند.

تازه‌ترین مورد مربوط می‌شود به یکی از کارمندان "اداره اعتبارات کره" که دستگیر و به سرقت اطلاعات مشتریان سه شرکت ارائه دهنده خدمات کارت‌های اعتباری در حالی که به عنوان یک مشاور موقت برای آن‌ها کار می‌کرده، متهم شده است.

ماموران انتظامی مالی سئول روز یکشنبه تایید کردند که از 50 میلیون جمعیت کره جنوبی، دست‌کم اطلاعات شخصی 20 میلیون تن افشا شده است. سرویس سرپرستی مالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، اطلاعات سرقت شده شامل اسامی کاربران، شماره‌های امنیت اجتماعی، شماره تلفن‌ها، شماره‌های کارت‌ها اعتباری و تاریخ انقضا این کارت‌ها است.

دادستان‌ها و سرویس سرپرستی مالی کره می‌گویند، این کارمند سپس این اطلاعات را به شرکت‌های خرید و فروش تلفن که مدیرانشان نیز اوایل ماه جاری میلادی دستگیر شدند، فروخته است. این اطلاعات از کاربران داخلی شرکت‌های کوکمین کارت، لوته کارت و ان.اچ نانگیاپ کارت، دزدیده شده است.

سرویس سرپرستی مالی کره جنوبی گفته است، ماموران انتظامی در سه شرکت مذکور تحقیقاتی را به راه انداخته‌اند. این سرویس افزود: این شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کارت‌های اعتباری هرگونه ضرر مالی را که کاربرانشان به دلیل رویداد اخیر متحمل شوند، جبران خواهد کرد.

یکی از کارمندان "سیتی بانک کره" نیز ماه گذشته میلادی به جرم سرقت اطلاعات شخصی 34 هزار تن از مشتریان این بانک دستگیر شد.

در سال 2012 میلادی نیز دو تن از هکرهای کره جنوبی به دلیل سرقت اطلاعات 7 / 8 میلیون تن از مشتریان یکی از بزرگترین اوپراتورهای تلفن همراه سئول دستگیر شدند.

انتهای پیام

کد N70357

وبگردی