آفتاب

امیرعبداللهیان: اصرار برای پذیرش بیانیه ژنو 1 مردود است

امیرعبداللهیان: اصرار برای پذیرش بیانیه ژنو 1 مردود است

تهران - ایرنا - معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه درباره دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو 2، گفت: اصرار برای اعلام پذیرش بیانیه ژنو 1 از سوی ایران، غیرقابل قبول و مردود است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان درباره شیوه حضور ایران در اجلاس ژنو 2، اظهار داشت: ما در ژنو یک حضور نداشته ایم و ایران نقشی در تنظیم بیانیه ژنو یک نداشته است.

وی افزود: بنابراین اصرار برای اعلام پذیرش بیانیه ژنو یک، غیر قابل قبول و مردود است.

امیر عبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت رسمی دبیر کل سازمان ملل متحد بدون پذیرش هیچ پیش شرطی در ژنو2 حضور می یابد.

به گزارش ایرنا، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز یکشنبه در یک نشست خبری به صورت رسمی از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو2 دعوت به عمل آورد، اما برخی کشورهای شرکت کننده شرط حضور در این کنفرانس را پذیرش مفاد توافقنامه ژنو1 از سوی ایران دانستند.

در پاسخ به این دعوت، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: ما همواره با رد هرگونه پیش شرط، از هر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت کرده و جزو اولین کشورهایی بوده ایم که بر گفت و گو و راه های مسالمت جویانه به عنوان تنها راه حل برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید داشته ایم.

افخم خاطرنشان کرد: از نظر ما کنفرانس ژنو2 می تواند زمینه های مناسب برای برداشتن گام های موثر در این چارچوب را فراهم سازد.

سیام**9173**1535
کد N70296

وبگردی