آفتاب

ربوده شدن یک مقام ارشد تجاری کره جنوبی در لیبی

ربوده شدن یک مقام ارشد تجاری کره جنوبی در لیبی

تهران – ایرنا – خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) در گزارشی از طرابلس پایتخت لیبی از ربوده شدن یک مقام ارشد تجاری دولت کره جنوبی در این کشور خبر داد.

این گزارش به نقل از سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی آورده است که ˈهان سیوک ووˈ رییس آژانس تحقیقات سرمایه گذاری و تجارت کره جنوبی صبح روزدوشنبه ربوده شد.

به گزارش یونهاپ، مهاجمان مسلح ناشناس درحالی این دیپلمات وابسته نظامی سفارت سئول در طرابلس که مدت کوتاهی در طرابلس بسر می برد را ربودند که وی درحال بازگشت به خانه اش بود.

یونهاپ در این خبر کوتاه فوری از ارایه جزییات بیشتر در خصوص این آدم ربایی گزارشی منتشر نکرد، اما افزود چنین حوادثی در لیبی بحران زده پس از ˈمعمر قذافیˈ چندان تعجب برانگیز نیست چرا که این افراد ناشناس پیشتر نیز اتباع ایتالیایی، آمریکایی و یا فرانسوی را ربوده بودند.

بر اساس این گزارش، لیبی که مدتی است تحولی موسوم به ˈبهار عربیˈ را تجربه کرده است و با دخالت آمریکا و دیگر کشور های غربی روبه رو شد، با وجود تشکیل دولت پس از قذافی هنوز روی آرامش را به خود ندید، زیرا طیف های مختلف مردمی در این کشور نفت خیر بارها خطوط لوله نفتی را تهدید کردند، دیپلمات آمریکایی را کشتند، پارلمان را تهدید به حمله کردند.

لیبی از تولیدکنندگان عمده نفت در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) شمرده می شود به همین دیلیل با ناآرامی های زیادی روبه رو است به حدی که نخست وزیر لیبی در تلاش است جنگجویان مسلحی را که به سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 کمک کردند، تحت کنترل در آورد، چرا که این جنگجویان به منظور تحقق خواسته های سیاسی و اقتصادی، اسلحه های خود را تحویل نداده اند.

گروهی از قبایل و جنگجویان لیبی از ماهها پیش کنترل چهار بندر نفتی در شرق این کشور را در دست گرفته اند و اعلام خودمختاری منطقه ای کرده اند. آنها خواستار دریافت سهم بیشتری از درآمدهای نفتی از دولت مرکزی هستند.

مترجمام**1378**1010
کد N70224

وبگردی