آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

تصمیم قطعی هیات رئیسه برای تعطیلی جلسه چهارشنبه مجلس/ فردا آخرین فرصت دولت برای ارائه تبصره هدفمندی

تصمیم قطعی هیات رئیسه برای تعطیلی جلسه چهارشنبه مجلس/ فردا آخرین فرصت دولت برای ارائه تبصره هدفمندی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس روز چهارشنبه جلسه علنی ندارد تا کمیسیون تلفیق بتواند در دو نوبت صبح و عصر برای بررسی لایحه بودجه 93 تشکیل جلسه دهد.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص جلسه امروز هیات رئیسه مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد با توجه به اینکه کار کمیسیون تلفیق در بررسی لایحه بودجه عقب است و فرصت زیادی نیز باقی نمانده با تعطیلی جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی اجازه دهیم کمیسیون تلفیق در دو نوبت صبح و عصر جلسات خود را برگزار کند.

نماینده مردم طرقبه در مجلس ادامه داد: علاوه بر این مقرر شد برای بررسی آلودگی هوای تهران از سردار مومنی رئیس پلیس راهور کشور در جلسه غیر علنی دعوت کنیم تا در این خصوص توضیحاتی ارائه دهند.

وی همچنین در خصوص ارائه تبصره مربوط به هدفمندی یارانه ها از سوی دولت به مجلس گفت: به نظر می رسد دولت در این خصوص هنوز به جمع بندی نرسیده است، کمیسیون تلفیق در حال جمع بندی سقف درآمدی لایحه بودجه 93 است و اگر تا فردا تبصره مربوط به هدفمندی یارانه ها ارائه نشود کمیسیون وارد بررسی بخش های هزینه ای شده و تعیین تکلیف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به لایحه بودجه 93 نمی رسد.

دهقان تاکید کرد: انتظار داشتیم دولت پیشنهاد خود را حین بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق ارائه می داد و اگر تا فردا این پیشنهاد ارائه نشود بعید می دانم بتوانیم پیشنهاد دولت را در لایحه بودجه بگنجانیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر این اساس دولت باید در لایحه ای جداگانه تکلیف هدفمندی یارانه ها را روشن کند.

به گزارش مهر دولت تکلیف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در لایحه بودجه روشن نکرده بود و نوبخت اعلام کرد: با ارائه لایحه ای جداگانه به مجلس در این خصوص تصمیم گیری می کنیم.

اما پس از مدتی از سوی برخی نمایندگان اعلام شد که دولت قول داده تکلیف هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 93 را در قالب تبصره پیشنهادی روشن کند.

قرار بود این تبصره همزمان با بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه به مجلس ارائه شود اما علیرغم پایان بررسی بخش های درآمدی تاکنون پیشنهادی از جانب دولت به کمیسیون تلفیق نرسیده است.

 

کد N70096

وبگردی