آفتاب

دریادار خراتیان: دوران خدمت در سپاه، آزمونی برای ارزیابی میزان ولایت‌پذیری است

دریادار خراتیان: دوران خدمت در سپاه، آزمونی برای ارزیابی میزان ولایت‌پذیری است

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه گفت: دوران خدمت در مجموعه مقدسی همچون سپاه، آزمون ویژه‌ای برای ارزیابی و شناسایی بهترین‌های میزان ولایت‌پذیری است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار دریادار دوم پاسدار علی اکبر خراتیان در مراسم صبحگاه و رژه رزمندگان ستاد نیروی دریایی سپاه مستقر در بندرعباس ضمن تبریک هفته وحدت، بر اهمیت موضوع ولایت محوری تاکید کرد و گفت: مستندات قرآنی و روایی بیانگر آن است که شرط قبولی اعمال عبادی، اعتقاد و باور به ولایت است و بر این اساس، خمس، زکات و سایر اعمال زمانی ارزش و اعتبار پیدا می‌کند که نشأت گرفته از باور و اعتقاد به ولایت باشد.

وی افزود: تدبیر ولایت مایه نجات امت و دوری از انحراف و تفرقه است و اگر کسی خود را با این معیار نسنجید و خود را حق دید و از ولایت عبور کرد، نتیجه همان می شود که با شکل‌گیری طوفان فتنه همانند آنچه در فتنه ۸۸ شاهد آن بودیم، در ورطه‌ای خواهد افتاد که عاقبت آن چیزی جز گمراهی و تفرقه و هلاکت نیست.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه با اظهار امیدواری مبنی بر این که همگی بتوانیم در سیره و رفتار خود رهرو راستین و سرباز واقعی ولایت باشیم، گفت: دوران خدمت در مجموعه مقدسی همچون سپاه، آزمون ویژه‌ای برای ارزیابی و شناسایی بهترین‌های میدان ولایت‌پذیری است.

وی افزود: ما در این آزمون خود را محک می‌زنیم که در چه سطحی از مدارج تبعیت از ولایت قرار داریم و تا چه میزان آمادگی ولایت پذیری حضرت امام عصر(عج) را داریم. ولایت محوری و ولایت پذیری ابعاد گوناگونی دارد و منحصر به یک بعد خاص رفتاری نیست. در حوزه انجام رسالت پاسداری، اطاعت از فرماندهی و رعایت ظرایف و ضوابط در انجام وظایف و ماموریت‌های سازمانی یکی از ابعاد ولایت‌پذیری است که باید همواره به آن توجه کرد.

دریادار خراتیان در ادامه با اشاره به هفته وحدت، گفت: وحدت در بین کشورهای اسلامی آن قدر اهمیت دارد که به تعبیر حضرت امام(ره) می تواند چنان ظرفیتی ایجاد کند که هر یک از مسلمانان اگر یک سطل آب هم در منطقه سلطه جغرافیایی اسرائیل بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد.

وی در پایان افزود: دشمنان با علم به اهمیت موضوع وحدت میان مسلمانان، ضمن دامن زدن به اختلافات و ایجاد فرقه‌های جعلی و گروه‌های مزدور، تلاش دارند تا ضمن از بین بردن وحدت مسلمانان، به دست خودشان، سرمایه‌های مادی و معنوی و انسانی آنها را پایمال کنند.

انتهای پیام

کد N70052

وبگردی