آفتاب
در تماسی تلفنی/

وزیران خارجه ایران و ترکیه آخرین تحولات سوریه را بررسی کردند

وزیران خارجه ایران و ترکیه آخرین تحولات سوریه را بررسی کردند

آنکارا-ˈاحمد داوداوغلوˈوزیرامورخارجه ترکیه و ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه درگفت و گوی تلفنی در باره آخرین تحولات سوریه گفت وگو کردند.

بگزارش ایرنا به نقل از منابع دیپلماتیک در آنکارا ، وزرای امور خارجه ایران و ترکیه در این مکالمه تلفنی همچنین در باره سفر ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه به تهران که قرار است در دهه اول بهمن ماه صورت گیرد ، به تبادل نظر پرداختند.

به گفته این منابع دیپلیماتیک ، وزیر امور خارجه ترکیه در این تماس تلفنی بر نقش سازنده ایران در یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران سوریه در جریان روند نشست ژنو دو تاکید و عنوان کرد که ترکیه در این زمینه به تماس های نزدیک خود با ایران ادامه خواهد داد.

داوداوغلو همچنین خواستار پایان فوری درگیری های سوریه و ارسال کمکهای انسان دوستانه به مناطق مختلف سوریه شد.

به گفته منابع دیپلماتیک ترکیه،وزیر امور خارجه ایران نیز در این تماس تلفنی بر یافتن یک راه حل سریع و فوری در بحران سوریه تاکید و اعلام کرد که به همکاری با ترکیه در این زمینه ادامه خواهد داد.

منابع دیپلماتیک در آنکارا عنوان کردند که وزرای امور خارجه ایران و ترکیه بر اهمیت سفر اردوغان به تهران تاکید و آن را گامی برای گسترش روابط آنکارا و تهران ارزیابی کردند.

خاورم ** 2012 * 230**1856
کد N69973

وبگردی