آفتاب

سیداحمد خاتمی: به بهانه آزادی، کتاب‌های مسموم گسترش نیابند

سیداحمد خاتمی: به بهانه آزادی، کتاب‌های مسموم گسترش نیابند

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مسئولان باید توجه کنند که انقلاب ما، اسلامی است و نباید به بهانه آزادی قلم، کتاب‌های مسموم را گسترش دهیم که این خلاف آزادی است و باید وزارت ارشاد در این بخش توجه لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب قم در جمع خبرنگاران، افزود: برخی فکر می‌کنند با آمدن ابزارهای جدید دیگر نیازی به کتاب نیست، در حالی که هنوز کتاب جایگاه خود را دارد و اینها رقیب هم نیستند.

وی تاکید کرد: باید در گسترش کتاب‌خوانی بدمیم و رسانه‌های جمعی ما جایگاه این مطلب را بیان و تشریح کنند. مکتبی که ما داریم با قلم شروع می‌شود و خداوند به قلم قسم خورده است.

سیداحمد خاتمی با بیان اینکه "برگزاری این نمایشگاه‌ها ایجاد جاذبه می‌کند و بسیار مهم است و باید روزبه‌روز گسترش یابد"، خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد باید بخش نمایشگاه بین‌المللی کتاب عربی و حوزوی را در قم مورد توجه قرار دهد، زیرا استقبال گسترده‌ای از این بخش خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تبلیغات مناسب برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گفت: باید بکوشیم با این کار استقبال را بیشتر کنیم که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به بخش کتاب کودکان، با بیان اینکه "کتاب و بازی‌های کودکان بسیار مهم است"، تصریح کرد: مهاجمان فرهنگی در این عرصه سرمایه‌گذاری می‌کنند و باید ایجاد جاذبه کرد تا کالاهای فرهنگی مناسب در اختیار کودکان قرار داده شود تا این خلاء را دیگران پر نکنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار کرد: می‌دانم که از عهده مسئولان به تنهایی برنمی‌آید، اما می‌توان به حد توان، گرانی کتاب را کنترل کرد و مسئولان اجازه ندهند این موضوع گسترش یابد.

خاتمی تصریح کرد: استقبال از نمایشگاه کتاب انجام شده، اما باید این استقبال در خور شأن باشد و باید موضوع گرانی را برطرف کرد. باید حواسمان باشد که حتی یک کتاب مسموم هم نباید در این نمایشگاه‌ها عرضه شود و مسئولان بدانند که این نمایشگاه در شهر قم در حال برگزاری است و انتظار از قم بسیار بالاست.

این عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: قم در نشر کتاب‌های دینی رتبه اول را دارد و حرف نخست را می‌زند و جا داشت که چنین مجتمعی احداث شود و برگزاری نمایشگاه در آن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

انتهای پیام

کد N69823

وبگردی