آفتاب

موافقت رئیس‌جمهوری اوکراین برای مذاکره با مخالفان/ مجروح شدن 100 نیروی پلیس

موافقت رئیس‌جمهوری اوکراین برای مذاکره با مخالفان/ مجروح شدن 100 نیروی پلیس

یکی از رهبران مخالفان دولت اوکراین اظهار کرد، رئیس‌جمهوری این کشور امروز (دوشنبه) قبول کرده تا با معترضان اوکراینی مذاکره انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، این خبر در حالی اعلام شده است که تجمع معترضان اوکراینی در مخالفت با قوانین ضد تظاهرات جدید به خشونت کشیده شد.

ویتالی کلیچکو، یکی از رهبران اپوزیسیون اوکراین و قهرمان سابق بوکس این کشور گفت: دولت کی‌یف قبول کرده تا به منظور حل درگیری‌ها در خیابان‌های شهر کی‌یف که اخیرا شاهد بدترین خشونت‌ها از زمان آغاز اعتراضات از دو ماه پیش بود با رهبران مخالفان خود دیدار کند.

کلیچکو که یکی از محبوب‌ترین رهبران مخالف دولت است، افزود: ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین پس از یک نشست اضطراری که یکشنبه شب در اقامتگاهش در حومه شهر کی‌یف داشت قبول کرده تا با مخالفان خود مذاکره کند.

کلیچکو در مصاحبه‌ای با تلویزیون اوکراین گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم قرار است میان رهبران مخالفان دولت و رئیس‌جمهور در روز دوشنبه نشستی انجام شود.

این رهبر مخالف که در جریان اعتراضات روز یکشنبه از سوی یک معترض با کپسول آتش‌نشانی مورد حمله قرار گرفت تاکید کرد، یانوکوویچ در جریان نشست رودرویی که داشته نگران به نظر می‌رسیده است.

کلیچکو در اظهارات خود تاکید کرد: یانوکوویچ نگران است و هر دقیقه یک نفر به اتاق وی آمده و یک کاغذ حاوی اطلاعات را به وی می‌دهد.

وی افزود: من فهمیدم که یانوکوویچ از نزدیک تحولات میدان استقلال را دنبال می‌کند و از همه چیز مطلع است. بنابراین من به وی گفتم که وضعیت در آستانه جنگ داخلی بوده و نیازمند مداخله فوری است.

تلویزیون روسیه گزارش داد که طی روزهای اخیر بالغ بر 100 نفر در درگیری‌ها در مرکز شهر کی‌یف طی تظاهرات علیه قوانین جدید در محدودیت اعتراضات زخمی شدند.

در جریان این اعتراضات پس از یک تجمع آرام که صدها تظاهرکننده قصد داشتند به موانع پلیس در اطراف ساختمان پارلمان اوکراین حمله کنند.

معترضان همچنین پنج اتوبوس و دو کامیون را در حالی که هوای منطقه پر از گاز اشک‌آور بود آتش زدند.

همچنین وزارت کشور اوکراین نیز اعلام کرد که در نتیجه درگیری‌های روز یکشنبه در مرکز شهر کی‌یف 100 افسر پلیس ، مجروح و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته و 61 نفر از آنها بستری شدند و افراد مجروح شده از ناحیه سر و همچنین دیگر نقاط بدن دچار شکستگی، کبودی و همچنین مسمومیت با یک ماده ناشناس شده بودند.

انتهای پیام

کد N69762

وبگردی