آفتاب
نماینده سابق پارلمان عراق:

سلاحهای پیشرفته آمریکایی در اختیار تروریستهای داعش است

سلاحهای پیشرفته آمریکایی در اختیار تروریستهای داعش است

یک نماینده سابق پارلمان عراق فاش کرد تروریستهای داعش سلاحهای پیشرفته آمریکایی در اختیار دارند و همچنان این سلاحها از طرف داعش سوریه برای آنها ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مشعان الجبوری نماینده سابق پارلمان عراق اظهار داشت اوضاع استانهای الانبار، صلاح الدین و نینوی که به مرزهای مشترک با سوریه نزدیک هستند، خطرناک و پیچیده است.

الجبوری همچنین فاش کرد تروریستهای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) از سلاحهای پیشرفته آمریکایی استفاده می کنند که آنها را از مخالفان سوری به دست آورده اند.

الجبوری به پایگاه خبری المسله گفت اوضاع سوریه تاثیر زیادی بر عراق گذاشته است و مناطقی در سوریه مانند الرقه که داعش بر آن مسلط شده، با داعش در عراق ارتباط دارد.

وی افزود داعش در سوریه سلاحهای جدیدی را در اختیار گرفته است که از انبارهای تسلیحاتی مخالفان مسلح سوری به دست آورده است.

به گفته وی، مخالفان سوری، این سلاحها را از کشورهای حامی خود دریافت کرده اند.

الجبوری اظهار داشت چنین سلاحهای پیشرفته ای مانند سلاحهای ضد هوایی و سلاحهای ضد تانک از طریق داعش سوریه برای داعش عراق با توجه ب گسترده بودن مرزهای مشترک میان دو کشور سرازیر شده است .

وی تاکید کرد سلاحهایی که داعش از مخالفان سوری به دست آورده، ساخت آمریکا یا کشورهای غربی دیگر و همچنین جدید و پیشرفته است.

تروریستهای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش)، در حالی که انواع سلاحها را در اختیار داشتند، به شهر فلوجه نفوذ کرده و این شهر را به اشغال خود درآوردند که در پی آن، نوری المالکی نخست وزیر عراق دستور اعزام ارتش به استان الانبار را صادر کرد تا به عشایر در سرکوب تروریستها و بیرون راندن آنها از شهر فلوجه کمک کنند.

مالکی البته به ارتش تاکید کرده است هرگز وارد شهر فلوجه نشوند، زیرا تروریستهای داعش از مردم به ویژه کودکان به عنوان سپرانسانی استفاده می کنند .
 

کد N69715

وبگردی