آفتاب

شهردار مخالف حضور نظامی آمریکا در اوکیناوا مجددا انتخاب شد

شهردار مخالف حضور نظامی آمریکا در اوکیناوا مجددا انتخاب شد

یک شهردار ژاپنی که با طرح انتقال پایگاه نظامی آمریکا به شهرش واقع در اوکیناوا مخالفت کرده بود، مجددا به عنوان شهردار انتخاب شد و امیدهای واشنگتن و توکیو را برای آنکه این طرح به تاخیر افتاده انجام شود، کمرنگ کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سوسومو اینامینه، شهردار شهر ناگوی ژاپن، متعهد شده تا جلوی ساخت پایگاه نظامی آمریکا را از طریق مخالفت با دادن مجوز به این پروژه بگیرد. وی یکشنبه شب در مقابل 500 نفر از حامیان خود در محل ستاد انتخاباتی‌اش پیروزی مجدد خود در انتخابات را اعلام کرد.

آمریکا و ژاپن در سال 1966 توافق کردند پایگاه هوایی فوتنما در اوکیناوا را به یک شهر دیگر این منطقه یعنی شهر ناگو منتقل کنند، اما مردم کل اوکیناوا خواهان حذف این پایگاه از منطقه خود هستند.

ماه گذشته میلادی این طرح با موافقت فرماندار اوکیناوا برای تملک زمینی به منظور ساخت پایگاه جدید یک قدم به جلو برداشت. اما مخالفان اجرای آن چند روز پیش با طرح شکایتی خواهان لغو مجوز داده شده از سوی فرماندار هستند.

به گفته تحلیلگران پیروزی اینامینه کار را برای پیشبرد هرچه بیشتر این طرح دشوارتر خواهد کرد.

در نظرسنجی‌های انجام شده پیش از انتخابات شهرداری مشخص شد 84 درصد از ساکنان شهر ناگو مخالف انتقال این پایگاه هستند. در انتخابات شهرداری شهر ناگو 190 هزار و 839 نفر به اینامینه رای دادند در حالی که رقیب وی بونشین سوئه ماتسو که با انتقال پایگاه آمریکا موافق است، 15 هزار و 684 رای به دست آورد.

انتهای پیام

کد N69660

وبگردی