آفتاب
سبحانی‌نیا مطرح کرد

احتمال تعطیلی جلسه چهارشنبه مجلس/تشریح دلایل تغییر ظاهری صحن علنی

احتمال تعطیلی جلسه چهارشنبه مجلس/تشریح دلایل تغییر ظاهری صحن علنی

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که احتمال تعطیلی جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس وجود دارد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به درخواست اعضای کمیسیون تلفیق برای تشکیل جلسه در صبح روز چهارشنبه، آنها از هیات رییسه خواسته‌اند جلسه چهارشنبه مجلس تعطیل شود. همچنین وزارت نیرو نیز درخواست دارد روز چهارشنبه در جلسه غیرعلنی گزارشی را به نمایندگان ارائه کند.

وی با بیان اینکه احتمال تعطیلی جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در جلسه امروز (دوشنبه) هیات رییسه بررسی خواهد شد، همچنین گفت که اعضای هیات رییسه مجلس در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت گزارشی درباره اقدامات و عملکرد این وزارتخانه به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی را استماع خواهند کرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس در مورد تغییر ظاهری صحن علنی مجلس و ایجاد کریدورهایی در حاشیه سالن جلسات علنی، اظهار کرد:‌ ما فضاهای باز زیادی در صحن علنی داشتیم که باعث می‌شد نمایندگان نشست‌هایی را در اطرف صحن برگزار کنند که از نظر بیرونی، نمای خوبی نداشت.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه نمایندگان باید در صحن مجلس تمرکز بیشتری روی موارد مطرح داشته باشند ما این فضا را پیش‌بینی کردیم که از تجمعات در فضای صحن جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در آینده ممکن است برنامه‌ریزی شود که استفاده از تلفن همراه در مجلس ممنوع شود و نمایندگان در این فضای پیش‌بینی شده بتوانند تماس‌های ضروری خود را برقرار کنند.

سبحانی‌نیا درباره محدودیت دید خبرنگاران، عکاسان و تصویرداران در پی این تغییر فضا نیز خاطرنشان کرد: این ایرادات در جلسه هیات رییسه بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N69654

وبگردی