آفتاب
پورمختار خبر داد:

پیگیری پرونده معوقات بانکی به بانک مرکزی واگذار شد/ کفاشیان و تاج در کمیسیون اصل 90 حاضر شدند

پیگیری پرونده معوقات بانکی به بانک مرکزی واگذار شد/ کفاشیان و تاج در کمیسیون اصل 90 حاضر شدند

رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: در جلسه اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پیگیری پرونده معوقات بانکی به بانک مرکزی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمدعلی پورمختار در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص بررسی پرونده شکایت از وزیر علوم در کمیسیون اصل 90 گفت: این پرونده به شکایت کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در خصوص تجدیدنظر وزارت علوم در مورد ادامه تحصیل دانشجویان ستاره دار که دولت قبل ادامه تحصیل آنها را ممنوع کرده بود، مطرح شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 در خصوص حضور کفاشیان و تاج در این کمیسیون گفت: کفاشیان و تاج در کمیته ارتقاء سلامت اداری کمیسیون اصل 90 حاضر شده و در خصوص فساد در فوتبال توضیحاتی را ارائه دادند که گزارش کمیسیون در این خصوص تا آخر سال کامل می شود.

وی ادامه داد: گزارشات مردمی از استان ها در خصوص فساد در رشته های دیگر ورزشی نیز به کمیسیون واصل گردیده است.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پرونده بابک زنجانی در کمیته مشترک کمیسیون انرژی و کمیسیون اصل 90 در حال بررسی است که نتایج آن به قوه قضائیه ارسال می شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بررسی اسامی نمایندگان مجلس نهم که در پرونده تامین اجتماعی از سعید مرتضوی پول گرفته اند، نیز گفت: اسامی نمایندگان مجلس نهم هنوز به کمیسیون ارائه نشده است. در مورد مجلس هشتم نیز مبالغ پرداختی به نمایندگان آن دوره کمتر از 100 میلیون بوده است که به نظر می رسد با توجه به مسائل مهم و اساسی که در پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی مطرح است، این مبالغ جای اهمیت زیادی ندارد.

وی همچنین با اشاره به بررسی پرونده معوقات بانکی در کمیسیون اصل 90 گفت: اخیرا پرونده معوقات بانکی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی شد و مقرر شد مسئولیت پیگیری این پرونده به بانک مرکزی واگذار شود.

پورمختار ادامه داد: این پرونده با پیچیدگی های زیادی روبرو است و دلایل مختلفی موجب شده معوقات بانکی به این شکل غیرقابل وصول شود.

رئیس کمیسیون اصل 90  با انتقاد از عملکرد بانک ها گفت: برخی بانک ها وثیقه های درستی برای ارائه وام نگرفته اند و به تدریج مطالبات بانک ها تبدیل به مطالبات غیرقابل وصول شده است.

نماینده مردم کبودرآهنگ تاکید کرد: شرایط اقتصادی اخیر و عدم انگیزه بانک ها برای پیگیری پرونده های مطالبات معوق از عوامل مهم غیرقابل وصول شدن مطالبات بانک ها است.

کد N69641

وبگردی