آفتاب
در کنفرانسی خبری

اشتون نتایج مذاکرات وزیران خارجه اتحادیه اروپا را اعلام می‌کند

اشتون نتایج مذاکرات وزیران خارجه اتحادیه اروپا را اعلام می‌کند

عصر امروز(دوشنبه)، اشتون در کنفرانس مطبوعاتی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا 12 ظهر امروز (به وقت تهران) آغاز شد، بر اساس بیانیه وزیران خارجه قرار است در این نشست بحران در سوریه و مصر و آفریقای جنوبی و همچنین روابط اروپا با روسیه بررسی شود.

موضوع مذاکرات با ایران و اجرای توافق ژنو نیز یکی از موضوعات در دستور کار این نشست است.

قرار است اشتون ساعت 17 به وقت ژنو(19:30 به وقت تهران) در کنفرانسی خبری درباره نتایج نشست شرکت کند.

شورای وزیران اتحادیه اروپا در بیانیه خود دراین باره اعلام کردند: شورا باید اقدامات قانونی برای تعلیق برخی تحریم‌های خاص علیه ایران را پس از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران از اقدامات هسته‌ای‌اش در طرح اقدام مشترک پیروی کرده است، اتخاذ کند.

در این بیانیه آمده است: نماینده عالی اتحادیه اروپا، شورا را در جریان اجرای طرح اقدام مشترک توافق شده بین ایران و ا+5 قرار خواهد داد. طبق این طرح ، شورا باید اقدامات قانونی برای تعلیق برخی تحریم‌های خاص علیه ایران را پس از اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران از اقدامات هسته‌ای اش در طرح اقدام مشترک پیروی کرده است، اتخاذ کند.

این بیانیه می افزاید: این تصمیم قرار است بدون گفت‌وگو اتخاذ شود. طرح اقدام مشترک در 24 نوامبر مورد توافق قرار گرفت و نشانه اولین گام به سمت راه حل جامع دراز مدت برای رفع نگرانی ها درباره برنامه هسته‌ای ایران است. این طرح اقدامات دو جانبه توسط ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای‌اش و توسط گروه 1+5 در زمینه تحریم ها را پوشش می دهد.

انتهای پیام

کد N69619

وبگردی