آفتاب
سادات ابراهیمی در نطق میان دستور:

ظهور و بروز اختلاس و ویژه خواری نتیجه غفلت‌های دیروز است

ظهور و بروز اختلاس و ویژه خواری نتیجه غفلت‌های دیروز است

چرا در شرایطی که دولت جدید به دنبال افزایش قدرت نظام اسلامی از طریق مذاکره و گفتگو است، عده ای بر طبل اختلاف و تردید می‌کوبند، بیاییم با تقویت و تکریم تیم هسته‌ای حقانیت ایران اسلامی را اثبات و از مضایای جامعه اسلامی کشور را بسازیم.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: بروز و ظهور پدیده‌هایی مانند ویژه خواری و اختلاس‌های 3 هزار میلیاردی نتیجه غفلت دیروز است.

به گزارش ایلنا، سید محمد سادات ابراهیمی در نشست علنی امروز-دوشنبه- مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ملت ایران در طول تاریخ از ظلم و فساد حاکمان دیکتاتور به ستوه آمده بود، همان استبدادی که سرکوب و رعب و وحشت را به آنها هدیه کرد، اما نهایتاً گوهر گرانسنگ استقلال، ‌آزادی و جمهوری اسلامی با رهبری امام راحل و خون شهیدان درخشیدن گرفت و ملت ایران از زیر یوغ استکبار رهایی یافت.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بدانیم که ماهیت جمهوری اسلامی با اسلام و مردم سرشته شده و هر جریان داخلی و یا خارجی که بخواهد یکی از این دو مولفه را حذف و یا کمرنگ نماید‏، سخت در اشتباه است.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 3 دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، حال سوال این است که آیا مردم احساس می‌کنند که دین آنها حفظ شده، آیا محکمات ایمنی در فضای اداری، قضایی و اجتماعی کشور به خوبی رعایت می‌شود؟ چرا بعد از گذشت 30 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ما همچنان شاهد تورم افسار گسیخته فقر، بیکاری، بدحجابی،‌طلاق و اعتیاد خانمان سوز هستند؟ آیا همه اینها را باید به حساب توطئه خارجی گذاشت؟

ساداب ابراهیمی اظهار کرد: اگر امروز ارزش پول ملی ما در ظرف یک سال به بیش از یک سوم تقلیل یافته و شاهد افزایش هزینه‌های تولیدو کاهش بهره وری و همچنین بروز و ظهور پدیده‌هایی مانند ویژه خواری و اختلاس‌های 3 هزار میلیاردی هستیم، تردید نکنیم که علت اصلی آن حداقل غفلت دیروز همه ما بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: آزادی مهمترین شرط توسعه و پیشرفت است، گرچه آزادی نیاز ثانویه است و تا زمانی که نیازهای اولیه از قبیل خوراک، پوشاک و مسکن تامین نشود مطالبه آزادی معنا ندارد، اما تا زمانی که فضای باز سیاسی و نقد و انتقاد سازنده در جامعه وجود نداشته باشند شکوفایی اقتصادی و توسعه همه جانبه محقق نخواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: نقش مهم سه قوه در مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی بسیار مهم است، با توجه به اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی ضروری است که مجلس بدون حب شخصی و جناحی بر عملکرد دولت دقیقاً نظارت نموده و دولت نیز توسعه همه جانبه را درآزادی بیان و فضای باز سیاسی جستجو کرده و قوه قضائیه ضمن برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی از ظرفیت بالای نظام و رافت اسلامی در توسعه فضای باز سیاسی کشور مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود: سیاست خارجی کشور با تدابیر رهبر معظم انقلاب مسیر درستی را انتخاب کرده و باید تقویت و حمایت شود چرا در شرایطی که دولت جدید به دنبال افزایش قدرت نظام اسلامی از طریق مذاکره و گفتگو است، عده ای بر طبل اختلاف و تردید می‌کوبند، بیاییم با تقویت و تکریم تیم هسته‌ای حقانیت ایران اسلامی را اثبات و از مضایای جامعه اسلامی کشور را بسازیم.

سادات ابراهیمی با هشدار به آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا بدانند که اگر از این فرصت استثنایی که دولت جدید با گفتمان اعتدالی به خاطر مصالح ملی برای شما فراهم کرده استفاده نکنید و به لجاجت خود ادامه دهید و در آینده به شدت پشیمان خواهید شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به مشکلات استان خوزستان، تصریح کرد: استان خوزستان با چالش‌های اساسی زیست محیطی روبرو است، که اگر چاره سازی نگردد سونامی مرگ حیات و کشاورزی در این استان اتفاق خواهد افتاد.

وی عنوان کرد: وجود ریزگردها، خشک شدن برخی تالاب‌ها، شوره زار شدن اراضی کشاورزی، خشک شدن چاه‌های کشاورزی، افزایش شوری آب رودخانه ها،‌تخریب جنگل‌ها و اراضی کشاورزی، افزایش آلاینده‌های نفتی، عدم اجرای انتقال پروژه نمک و ماجرای غم انگیز انتقال آب از سرشاخه‌های کارون همه و همه از عوامل این سونامی وحشتناک از خوزستان است.

سادات ابراهیمی عنوان کرد: بروز پدیده‌هایی همانند مسمومیت مردم اهواز، افزایش بی سابقه آمار سرطانی‌های خوزستان و افزایش بی سابقه آمار مهاجرت از خوزستان، پیش لرزه‌های این سونامی خطرناک است، لذا از رئیس جمهور تقاضا دارم با صدور دستورات لازم به کلیه وزرا نسبت به حل مشکلات اساسی و زیربنایی خوزستان و اجرای مصوبات سفر استانی دولت تدبیر و امید اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته در برداشتن چهره فقر و عقب ماندگی از شهرهای شوشتر و دیگر شهرهای استان خوزستان، همچنان برخی شهرهای استان خوزستان در زیرساخت‌های دارای مشکلات اساسی و جدی و تاسف آوری هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: آبرسانی به مردم به وسیله تانکر در کنار رودخانه کارون چه توجیهی دارد، جاده‌های بین شهری قاتل جان مردم شده به طوری که در یک تصادف خونین 12 نفر از جوانان کشور کشته شدند چه کسی باید پاسخگوی بحران تولید و اتلاف 1500 میلیارد تومان سرمایه‌های در شرکت نیشکر شوشتر باشد، چرا کارگران شرکت نیشکر شوشتر مورد تهدید قرار می‌گیرند؟

وی خاطرنشان کرد: به یقین بدانیم ایران امروز ماحصل عملکرد ما است و ایران فردا محصول عملکرد امروز ما خواهد بود، اما هر روز باید حرکت کرد که فردا دیر است.

کد N69560

وبگردی