آفتاب

وزیر خارجه هند: پاکستان برای بهبود روابط با هند جدیت به خرج دهد

وزیر خارجه هند: پاکستان برای بهبود روابط با هند جدیت به خرج دهد

دهلی نو - ایرنا - وزیر امور خارجه هند گفت: پاکستان برای بهبود روابط با هند باید از خود علاقه و جدیت بیشتری نشان دهد.

«سلمان خورشید» روز دوشنبه در جشنواره ادبیات «جیپور» هند در سخنانی گفت: من معتقد هستم اگر دولت پاکستان و قانونگذاران این کشور از خود سخاوت و علاقه بیشتری نشان دهند، روابط دو جانبه هند و پاکستان بهبود خواهد یافت.

وی افزود: معتقد هستم که روابط هند و پاکستان به حالت عادی خود بازخواهد گشت و من انتظار دارم تا پاکستان نیز این مساله را باور داشته باشد.

وزیر امور خارجه هند گفت: اگر پاکستان از هند انتظار همکاری داشته باشد، هند با این کشور همکاری خواهد کرد، اما اگر این کشور از ما انتظار کنار گذاشتن هویت خود را داشته باشد، ما با آن مخالفت خواهیم کرد.

سلمان خورشید افزود: سیاست خارجی هند از زمان جواهر لعل نهرو نخستین نخست وزیر هند پس از پیروزی انقلاب دچار تغییر شده است.

وی گفت: هند اکنون عضو گروه جی -20 است و به عنوان یک کشور در حال توسعه شناخته می شود، بنابراین سیاست های خارجی هند نمی تواند به شکل قبل دنبال شود.

وزیر امور خارجه هند در مورد انتخابات بنگلادش گفت: هند در روند انتخابات هیچ کشوری دخالت نمی کند و ما تنها از روند دمکراسی حمایت می کنیم و در مورد انتخابات بنگلادش نیز سیاست هند این گونه است.

جشنواره ادبیات جیپور سالانه با حضور نویسندگان مشهور و افراد برجسته جهانی در زمینه ادبیات به مدت یک هفته در هند برگزار می شود.

آساق** 2163** 589**1545
کد N69225

وبگردی