آفتاب
هاشمی رفسنجانی:

اجرای حقوق شهروندی نیازمند کمک 3 قوه است

اجرای حقوق شهروندی نیازمند کمک 3 قوه است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اجرای حقوق شهروندی را نیازمند ورود و کمک 3 قوه قضائیه، مجریه و مقننه خواند و اقدامات رئیس جمهور و دولت درباره این موضوع را بجا و مناسب ارزیابی کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور و معاونان وی با آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اهمیت نظام حقوقی در رشد و توسعه کشور تأکید کرد.
 
وی در رابطه با بحث تنقیح قوانین اظهار کرد: با توجه به اهمیت تنقیح ما از مجلس اول پیگیر اجرای تنقیح قوانین بودیم که کار بسیار مهم و ضروری است. کارهایی که در دولت صورت گرفته و در گزارش بود کارهای خوبی است و در صورت ضرورت برای اصلاح قانون تنقیح نیز می توانید لایحه بدهید.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اقدام دولت و رئیس جمهور در طرح موضوع حقوق شهروندی را بجا و مناسب دانست و تاکید کرد که جهت اجرای حقوق شهروندی باید هر 3 قوه وارد شوند و به یکدیگر کمک کنند.
 
در این دیدار همچنین الهام امین زاده، به تشریح وظایف معاونت حقوقی رئیس جمهور و اقدامات جاری معاونت پرداخت.
 
معاون حقوقی رئیس جمهور سپس به چالش های حقوقی کشور اشاره کرد و با تشریح طرحها و برنامه های توسعه ای این معاونت که در راستای گسترش، ساماندهی و تعمیق نظام حقوقی صورت می گیرد، خواستار مساعدت مجمع تشخیص مصلحت نظام در تدوین سیاست های قانونگذاری شد.
 
در این دیدار هر یک از معاونین معاونت حقوقی رئیس جمهور نیز گزارشی از وظایف، عملکرد و طرحهای حوزه خود را به اطلاع رئیس مجمع تشخیص مصلحت رساندند.
 
پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، امروز با انتشار خبری از ملاقات معاون حقوقی رئیس جمهور با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  که پیش از ظهر یکشنبه گذشته برگزار شده است، منتشر کرد.
کد N69203

وبگردی