آفتاب

اسماعیلی: همه‌ عفو‌ها منجر به آزادی زندانیان نمی‌شود

اسماعیلی: همه‌ عفو‌ها منجر به آزادی زندانیان نمی‌شود

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، گفت: عفوی که در روز میلاد حضرت محمد (ص) از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت همانند عفو‌ در عید سعید فطر، به صورت معیاری نیست.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ عفوهایی از سوی مقام معظم رهبری در روز میلاد حضرت رسول (ص) صورت گرفت همانند عفو‌های عید سعید فطر به صورت معیاری نیست و نمی‌توان گفت که چه کسانی مشمول این عفو می‌شوند.

وی ادامه داد: این عفو شامل انواع محکومین می‌شود و می‌توان گفت که در این عفو انواع و اقسام محکومین قرار دارند.

رییس سازمان زندان‌های کل کشور خاطرنشان کرد: محکومینی که به صورت فردی و موردی پرونده‌های آنها در کمیسیون عفو و بخشودگی استان و کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی بررسی و عفو آنها تایید شده، به مقام معظم رهبری پیشنهاد شد و ایشان نیز با عفو و تخفیف مجازات آن‌ها موافقت کردند.

اسماعیلی تصریح کرد: جرائم مختلف مشمول این عفو هستند و تنها مخصوص یک تعدادی از زندانیان با جرایم خاص نیست، البته باید گفت که همه‌ عفو‌ها منجر به آزادی زندانیان نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات 878 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

انتهای پیام

کد N69192

وبگردی