آفتاب

مخالفت ساکنان شهر ناگو با انتقال پایگاه آمریکا به این شهر/ اعلام نتایج انتخابات شهرداری ها

مخالفت ساکنان شهر ناگو با انتقال پایگاه آمریکا به این شهر/ اعلام نتایج انتخابات شهرداری ها

مخالفت 72.4 درصد از ساکنان شهر ناگو با انتقال پایگاه هوایی آمریکا در فوتنما به این شهر و پیروزی سوموسو اینامینه در انتخابات شهرداری ها از جمله خبرهای مرتبط با ژاپن به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری کیودو گزارش داد نتایج یک نظرسنجی نشان داد 72.4 درصد از ساکنان شهر ناگو مخالف انتقال پایگاه هوایی آمریکا در فوتنما به این شهر استان اوکیناوا هستند، این درحالیست که تنها 14.7 درصد ژاپنی ها حمایت خود را از این طرح ابراز کردند.

آسوشیتد پرس نیز از پیروزی سوموسو اینامینه در انتخابات شهرداری ها با کسب 19 هزار و 839 رای خبر داد که قول داده تا مانع اجرای طرح انتقال پایگاه آمریکا به شهر ناگو شود.

این درحالیست که بونشین سوئه ماتسو که از حامیان انتقال پایگاه آمریکا به شهر ناگو بوده 15 و 684 رای را از آن خود کرد.

بر این اساس با وجود مخالفت های مردم ژاپن، دولت مرکزی و آمریکا اعلام کردند که پایگاه هوایی فوتنما از یک منطقه مسکونی شلوغ به شهر ناگو منتقل می شود.

رسانه های ژاپنی گزارش دادند که پیروزی سوموسو اینامینه در انتخابات شهرداری ها تاثیر قابل توجهی را بر ساخت و ساز پایگاه نظامی جدید در فوتنما می گذارد.

از سوی دیگر با وجود تظاهرات گسترده ژاپنی ها در اعتراض به استقرار هواپیماهای آمریکا در پایگاه اوکیناوا شش هواپیمای اوسپری اخیرا در یک پایگاه هوایی در این جزیره مستقر شدند.

استقرار شش هواپیمای اوسپری در پایگاه فوتنما در حالی است که معترضان از دولت آمریکا و ژاپن خواسته بودند تا فورا این هواپیماها در پایگاه فوتنما در جنوب غرب ژاپن را اوراق کرده و این پایگاه را تعطیل کنند.

خبر دیگر اینکه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن قول داد تا تمام تلاش خود را برای بهبود اوضاع اقتصادی کشورش و همچنین مقابله با نرخ تورم و افزایش حداقل دستمزدی انجام دهد.

کد N69096

وبگردی