آفتاب

دو قانونگذار آمریکا: احتمالا افراد و یک قدرت خارجی به اسنودن کمک کرده‌اند

دو قانونگذار آمریکا: احتمالا افراد و یک قدرت خارجی به اسنودن کمک کرده‌اند

دو تن از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کردند، مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا احتمالا در افشای برنامه‌های نظارتی این کشور با افراد و یک قدرت خارجی همدست شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "مایک راجرز"، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به شبکه خبری سی بی اس گفت: به نظر من سوالاتی وجود دارند که ما باید به آنها پاسخ دهیم؛ مسائلی که باعث می‌شوند گمان کنیم، روس‌ها دست کم در مواردی به ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا کمک کرده‌اند.

راجرز یکی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا گفت: همه چیز از جمله اینکه اسنودن چطور برای رفتن ‌آماده شد، مسیر خروجش و اینکه چطور به سرعت به مسکو رسید، روابط او را زیر سوال می‌برد.

وی افزود: بخش اعظم اطلاعاتی که توسط اسنودن افشا شده هیچ ارتباطی با برنامه آژانس امنیت ملی آمریکا، ظرفیت‌های نظامی، ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و تفنگداران دریایی ما ندارد.

راجرز ادامه داد: فکر نمی‌کنم که این یک رویداد شانسی خیلی خوب بوده که اسنودن تحت حفاظت آژانس امنیت ملی روسیه وارد این کشور شده است.

"مایکل کاول"، رئیس کمیته امنیت کشور مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: گمان نمی‌کنم اسنودن قادر باشد تمامی این کارها را به تنهایی انجام دهد. به نظر من افرادی به او کمک کرده‌اند.

کاول، یکی از قانونگذاران جمهوری‌خواه افزود: نمی‌توانم به طور قطع بگویم که روسیه در این اقدام دست داشته اما معتقدم که اسنودن از جاهای دیگر آموزش دیده و تربیت یافته است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی توانایی آژانس امنیت ملی آمریکا برای جمع‌آوری داده‌های تلفنی را محدود کرد اما گفت: جمع‌آوری اطلاعات به دلیل حفاظت از آمریکا در برابر تروریست‌ها باید ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N69021

وبگردی