آفتاب

"سوریه آموزشگاه القاعده برای غربی‌ها شده است"

"سوریه آموزشگاه القاعده برای غربی‌ها شده است"

القاعده صدها شهروند انگلیسی و اروپایی را در سوریه آموزش داده و از آن‌ها می‌خواهد تا برای اجرای اقدامات تروریستی به کشورهایشان بازگردند.

القاعده صدها شهروند انگلیسی و اروپایی را در سوریه آموزش داده و از آن‌ها می‌خواهد تا برای اجرای اقدامات تروریستی به کشورهایشان بازگردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، یک فراری القاعده و منابع امنیتی غربی عنوان کردند که این گروه تروریستی برخی شهروندان انگلیسی را در سوریه آموزش داده و سپس آن‌ها را ترغیب می‌کند تا برای اجرای حملات در خاک انگلیس، به کشورشان بازگردند.

یک فراری القاعده که پیشتر در دولت اسلامی عراق و شام بوده است، در مرز ترکیه و سوریه گفت که نیروهای جدید از انگلیس، اروپا و آمریکا چگونگی انفجار یک خودرو بمب گذاری شده و یا جلیقه انفجاری را آموخته و به کشورهایشان بازمی‌گردند تا دست به ترور بزنند.

این اولین باری است که یک شورشی سوریه، آموزش ایدئولوژی افراطی ضد غربی به جوانان غربی را تایید می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که سرویس‌های امنیتی انگلیس در خصوص احتمال تلاش بیش از 500 شهروند این کشور که در سوریه و برای القاعده می‌جنگند، برای بازگشت به این کشور و انجام حملات گسترده تروریستی نگرانند.

این عضو فراری القاعده به نام مراد گفت: مبارزان انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی اغلب در خصوص اهداف خود در کشورهایشان و مکان‌هایی که می‌خواهند منفجر کنند صحبت می‌کردند، برای مثال آرزوی یک آمریکایی افراطی، منفجر کردن خود در کاخ سفید بود.

وی گفت: برخی از خارجی‌ها تنها با هدف مبارزه علیه دولت سوریه به این کشور می‌آیند اما توسط القاعده شست و شوی مغزی شده و برای اجرای حملات به کشور خود بازمی‌گردند.

هفته گذشته دو جوان انگلیسی و دو نوجوان فرانسوی که قصد عزیمت به سوریه را داشتند، دستگیر شدند.

مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه روز یکشنبه گفت که احتمالا حدود 700 فرانسوی یا به سوریه رفته، یا در آنجا به سر می‌برند و یا اینکه به فرانسه بازگشته‌اند. تاکنون 21 فرانسوی نیز در سوریه کشته شده‌اند.

مراد که خود پیش از پیوستن به دولت اسلامی عراق و شام با هدف دفاع از اسلام و مسلمانان در دانشگاه حلببه تحصیل حقوق مشغول بوده‌ است گفت: احساسات زهرآگین ضد غربی در این گروه موج می‌زد.

وی سپس به دلیل مبارزه این گروه با دیگر مخالفان سوری، از اقدام خود پشیمان شده و به سوی مرکز ترکیه فرار کرد.

مراد در نهایت خطاب به دیگر مجاهدین گفت: به سوریه نیایید. این جهاد نیست القاعده دیگر مسلمانان را می‌کشد.

انتهای پیام

کد N69019

وبگردی