آفتاب
نماینده شوشتر تشریح کرد

سونامی مرگ حیات در خوزستان

سونامی مرگ حیات در خوزستان

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی ضمن برشمردن وضعیت دیروز، امروز و فردای ایران اسلامی بسیاری از مشکلات را ناشی از غفلت دیروز مسئولین دانست و به سونامی مرگ حیات در خوزستان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدسادات ابراهیمی در نطق میان دستور امروز(دوشنبه) ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت امام صادق(ع) گفت: مروری به نحوه شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمان‌ها و آمال‌های مردم انقلابی نشان می‌دهد که ملت ایران در طول تاریخ از ظلم و فساد حاکمان به ستوه آمده بود و همان استبداد باعث شد نهایتا گوهر گران‌سنگ استقلال، ‌آزادی و جمهوری اسلامی به رهبری امام(ره) درخشیدن گرفت و ملت ایران از زیر یوغ استبداد رهایی یافت.

وی ادامه داد: ماهیت جمهوری اسلامی با اسلام و مردم سرشته شده و هر جریانی با هر عنوان بخواهد یکی از این دو را کمرنگ و یا حذف کند سخت در اشتباه است،‌اما بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی آیا مردم احساس می‌کنند دین آنها هنوز حفظ شده؟ چرا بعد از گذشت این 30 سال همچنان شاهد تورم،‌ فقر، بیکاری، طلاق،‌اعتیاد و بدحجابی هستیم؟ چرا ارزش پول ملی بیش از 1.3 کاهش یافته و شاهد حضور یقه سفید‌ها، ویژه‌خواران و اختلاس‌های 3 هزار میلیاردی هستیم،‌آیا همه این‌ها ناشی از توطئه خارجی است؟ تردید نکنیم که علت اصلی این مسأله غفلت دیروز ما بوده است.

این نماینده مجلس سپس با اشاره به آزادی بیان یادآور شد: آزادی نیاز ثانویه است و تا زمانی که خوراک، پوشاک و مسکن تأمین نشده باشد آزادی معنا ندارد اما از سوی دیگر تا زمانی که فضای باز سیاسی وجود نداشته باشد شکوفایی اقتصادی مهیا نمی‌شود.

نماینده مردم شوشتر بر نقش سه قوه در مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و گفت: ضروری است مجلس بدون حب و بغض سیاسی و جناحی بر عملکرد دولت نظارت کند و دولت نیز توسعه همه‌جانبه را در آزادی بیان و فضای باز سیاسی جستجو کرده و قوه قضائیه ضمن برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی از ظرفیت بالای نظام و رهبری در توسعه فضای باز سیاسی کشور مشارکت فعال داشته باشد.

سادات ابراهیمی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به سیاست خارجی گفت: سیاست خارجی تحت تدابیر حکیمانه مقام عظمای رهبری مسیر درستی را اتخاذ کرده و باید تقویت و حمایت شود در شرایطی که دولت جدید به دنبال افزایش قدرت نظام اسلامی از طریق مذاکره و گفت‌وگو است چرا عده‌ای بر طبل اختلاف می‌کوبند؟ بیاییم با تقویت و تکریم تیم هسته‌ای حقانیت ایران اسلامی را اثبات کنیم و از مزایای اعتمادسازی جهانی استفاده کنیم.

وی همچنین به آمریکا و اتحادیه اروپا هشدار داد که بدانند که اگر از این فرصت استثنایی که دولت جدید به خاطر مصالح ملی برایشان فراهم کرده استفاده نکنند و به لجاجت سیاسی خود ادامه دهند در آینده به شدت پشیمان خواهند شد.

بخش دیگری از سخنان نماینده شوشتر به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اختصاص داشت، ‌او از سونامی مرگ حیات در خوزستان نام برد و گفت: این استان هم اکنون با چالش‌های اساسی زیست‌محیطی مواجه است که اگر چاره‌سازی نشود به سونامی مرگ حیات در خوزستان منجر می‌شود. خشک‌شدن تالاب‌ها، چاه‌های کشاورزی،‌افزایش شوری آب رودخانه‌ها و آلاینده‌های صنعتی از این جمله است.

وی ادامه داد: ماجرای غم‌انگیز انتقال آب از مسیر کارون،‌ مسمومیت مردم اهواز، افزایش بی‌سابقه سرطان‌ها، خروج از استان، پیش‌لرزه‌های این سونامی خطرناک هستند.

نماینده شوشتر در مجلس از دولت و رئیس جمهور به خاطر اولین سفر استانی‌شان به خوزستان تشکر و درخواست کرد با صدور دستورات مقتضی به کلیه وزرا به اجرای مصوبات سفر دولت تدبیر و امید اقدام کند.

سادات ابراهیمی سپس با تاکید بر اینکه خوزستان دینش را به انقلاب ادا کرده و اینک نوبت مسئولین است که دینشان را به خوزستان ادا کنند، گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در زدودن چهره فقر از حوزه انتخابیه،‌ این شهر و روستاها همچنان در زیرساخت‌های اداری با مشکلات جدی،‌اساسی و تأسف‌آور مواجه هستند. آب‌رسانی با تانکر در کنار رودخانه کارون مسأله جدی و قابل تحمل است؛ جاده‌های بین شهری به قتلگاه مردم تبدیل شدند به طوریکه در یک حادثه 12 نفر از جوانان تحصیلکرده صالح‌شهر کشته شدند و در بعضی از جاده‌ها مثل دوره قاجار امکان تردد با خودرو وجود ندارد.

این نماینده سپس به مشکلات کارگران کشت و صنعت کارون، کمبود کمی و کیفی فضای بهداشتی، بیمارستانی، ‌نبود فضای فرهنگی و تفریحی،‌ پایین بودن قیمت خرید محصول از کشاورزان و خیل عظیم جوانان تحصیلکرده بیکار اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N69012

وبگردی