آفتاب

نماینده شوشتر: با حمایت از تیم هسته ای حقانیت ایران اسلامی را اثبات کنیم

نماینده شوشتر: با حمایت از تیم هسته ای حقانیت ایران اسلامی را اثبات کنیم

تهران – ایرنا – نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیاییم با تقویت و تکریم تیم هسته ای حقانیت ایران اسلامی را اثبات و از مزایای اعتمادسازی جهانی کشور را بسازیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی روز دوشنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی به سیاست خارجی کشور اشاره کرد و افزود: سیاست خارجی کشور با تدبیر حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری مسیر درستی را اتخاذ کرده است که باید تقویت و حمایت شود.

وی یاد آور شد: چرا در شرایطی که دولت جدید به دنبال افزایش قدرت نظام اسلامی از طریق مذاکره و گفت و گو است، عده ای بر طبل اختلاف و تردید می کوبند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس به آمریکا و اتحادیه اروپا هشدار داد و گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا بدانند که اگر از این فرصت استثنایی که دولت جدید با گفتمان اعتدالی به خاطر مصالح ملی برای آنها فراهم کرده، استفاده نکنند و به لجاجت سیاسی خود ادامه دهند در آینده پشیمان خواهند شد.

سادات ابراهیمی ضمن تبریک هفته وحدت، میلاد نبی اکرم (ص) پیامبر صلح و دوستی و حضرت امام صادق (ع)، گفت: سخنان من مروری بر نحوه شکل گیری نظام جمهوری اسلامی، آمال ها و آرمان های بلند ملت انقلابی ایران است که تحت عنوان دیروز، امروز و فردای ایران است.

وی ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ از ظلم و فساد و جور حاکمان دیکتاتور به ستوه آمده بود، همان استبدادی که سرکوب و رعب و وحشت را به آنها هدیه کرد اما در نهایت گوهر گران سنگ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی با رهبری امام راحل و خون شهیدان درخشیدن گرفت و ملت ایران را از یوغ استکبار رهایی داد.

نماینده مردم شوشتر در مجلس یادآور شد: باید بدانیم که ماهیت جمهوری اسلامی با اسلام و مردم سرشته شده است و هرجریان داخلی و خارجی که بخواهد یکی از این دو مولفه را حذف و یا کمرنگ کند سخت در اشتباه است.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: بعد از گذشت سه دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی حال سوال این است که آیا مردم احساس می کنند که دین آنها حفظ شده است؟ آیا محکمات دینی در فضای اداری، قضایی و اجتماعی کشور به خوبی رعایت می گردد؟

وی ادامه داد: چرا بعدازگذشت 30سال ازانقلاب اسلامی مردم ماشاهد تورم افسارگسیخته، فقر، بیکاری، بدحجابی، طلاق و اعتیاد خانمان سوز هستند، آیا همه اینها را باید به حساب توطئه خارجی گذاشت؟

نماینده مردم شوشتر اضافه کرد: اگر امروز ارزش پول ملی ما در ظرف یک سال به بیش از یک سوم تقلیل یافته و شاهد افزایش هزینه های تولید و کاهش بهره وری و همچنین بروز و ظهور پدیده های مانند ویژه خواران بزرگ و اختلاس های 3هزارمیلیاردی هستیم، تردید نکنیم که علت اصلی آن حداقل غفلت دیروز همه ما بوده است.

سادات ابراهیمی گفت: آزادی مهمترین شرط توسعه و پیشرفت است اگرچه آزادی نیاز ثانوی است و تا زمانی که نیازهای اولیه از قبیل خوراک، پوشاک و مسکن تامین نگردد مطالبه آزادی معنا ندارد، اما تا زمانی که فضای باز سیاسی و نقد و انتقاد سازنده در جامعه وجود نداشته باشد، شکوفایی اقتصادی و توسعه همه جانبه محقق نخواهد شد.

وی نقش سه قوه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و سیاسی را مهم دانست و گفت: با توجه به اهمیت با مبارزه با مفاسد اقتصادی و سیاسی ضروری است که مجلس شورای اسلامی بدون حب و بغض شخصی و جناحی بر عملکرد دولت دقیقا نظارت کرده و دولت نیز توسعه همه جانبه را در آزادی بیان و فضای باز سیاسی جستجو کرده و قوه قضاییه ضمن برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی از ظرفیت بالای نظام و رفات اسلامی در توسعه فضای باز سیاسی کشور مشارکت فعال داشته باشد.

وی در ادامه به مشکلات استان خوزستان اشاره کرد و گفت: صرف نظر از مشکلات عمرانی و زیرساختی خوزستان، هم اکنون این استان با چالش های اساسی زیست محیطی روبرو است که اگر چاره سازی نگردد سونامی مرگ حیات وکشاورزی در خوزستان اتفاق خواهد افتاد.

سادات ابراهیمی گفت: وجود ریزگردها، خشک شدن تالاب های هورالعزیم و شادکان،شورزار شدن اراضی کشاورزی، خشک شدن چاه های کشاورزی ، افزایش شوری آب رودخانه ها ، تخریب جنگل ها ، افزایش آلاینده های نفتی، صنعتی و نیشکری ، عدم اجرای پروژه انتقال نمک از مخزن سد گتوند و ماجرای غم انگیز انتقال آب از سرشاخه های کارون همه و همه از جمله عوامل این سونامی خطرناک در خوزستان است.

نماینده مردم شوشتر ادامه داد: بروز پدیده هایی مانند مسمومیت مردم اهواز، افزایش بی سابقه آمارسرطانی ها در خوزستان و افزایش بی سابقه آمار مهاجرت از خوزستان پیش لرزه های این سونامی خطرناک است.

وی ضمن تقدیر از ریاست محترم جمهوری اسلامی که اولین سفر استانی خود را به خوزستان اختصاص داد، گفت: استدعا دارم با صدور دستورات مقتضی به کلیه وزرا نسبت به حل مشکلات اساسی و زیربنایی خوزستان و اجرای مصوبات سفر استانی دولت تدبیر و امید اقدام کنند چرا که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد و اینکه نوبت مسوولین است که با عمل خود دین خود را به خوزستان ادا کنند.

سیام**1058**1535
کد N69008

وبگردی